Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco prezentuje urządzenia Webex do pracy hybrydowej

Hybrid WorkRzeczywistość hybrydowego modelu pracy stawia nowe wyzwania. W badaniu dot. zmęczenia spotkaniami (ang. The Data Behind Video Meeting Fatigue and How to Combat It) przeprowadzonym przez Dimensional Research, 81% ankietowanych przyznało, że pod koniec dnia wypełnionego spotkaniami wideo odczuwa fizyczne dolegliwości. Mimo, że czuli większą elastyczność i byli bardziej produktywni podczas pracy zdalnej, wzrost liczby spotkań wideo miał negatywny wpływ na ich samopoczucie.

Zmiana może również oznaczać postęp. W hybrydowym modelu pracy przemyślany projekt i funkcjonalna technologia to połączenie o niezwykłym potencjale, które może pomóc w:
• Organizacji spotkań, których przebieg i sposób prowadzenia ograniczą zmęczenie.
• Projektowaniu bardziej zrównoważonego miejsca pracy.
• Tworzeniu inkluzywnego doświadczenia, które łączy ludzi na całym świecie.
• Zapewnieniu jeszcze większej elastyczności w doborze miejsca i sposobu wykonywania pracy.

"W tej nowej rzeczywistości urządzenia Webex zostały zaprojektowane tak, aby w pełni wykorzystać to, co najlepsze w pracy hybrydowej. Użytkownicy urządzeń Webex deklarują większą produktywność oraz lepszą współpracę, a 65% twierdzi, że nigdy nie odczuwa frustracji podczas spotkań wideo" - mówi Snorre Kjesbu, starszy wiceprezes i dyrektor generalny, Webex Devices w Cisco.

Wideokonferencje dbające o samopoczucie i zrównoważony rozwój
Dzięki elastyczności, model hybrydowy umożliwił pracownikom pracę w praktycznie dowolnym miejscu. Każda przestrzeń może stać się miejscem pracy. Niemniej jednak, każde miejsce pracy - dom, biuro czy podróż - niesie ze sobą wyjątkowe wyzwania. W przeprowadzonym badaniu hałas w tle oraz słaba jakość dźwięku i obrazu były głównymi źródłami frustracji podczas spotkań wideo, powodując zmęczenie uczestników. Nasuwa to następujące pytania:
• Jak wspierać naturalne więzi międzyludzkie, gdy część uczestników jest w biurze, a część w domu?
• Jak uporać się ze zmiennymi warunkami w miejscu pracy?
• Jak możemy ograniczyć wpływ naszego miejsca pracy na środowisko, gdy powrócimy do pracy w biurach?

Sprzęt i oprogramowanie projektowane z myślą o użytkowniku mogą rozwiązać te problemy. Jednocześnie firmy przeprojektowują przestrzenie biurowe i wprowadzają do nich nowe technologie. Mogą robić to tak, aby zadbać o dobre samopoczucie użytkowników i bardziej zrównoważony charakter prowadzonej działalności.

Webex Room Bar
Cisco prezentuje nowy Webex Room Bar, potężne urządzenie do sal konferencyjnych, które zmienia pokoje spotkań oraz małe i średnie sale konferencyjne w centrum aktywnej współpracy - miejsce, gdzie ludzie mogą czuć się dobrze mimo dzielącej ich odległości. Urządzenie wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby idealnie kadrować wszystkie osoby obecne w pokoju, zapewniając również wszystkim obecnym równe możliwości uczestniczenia w rozmowie, niezależnie od miejsca, w którym pracują. Dźwięk przestrzenny sprawia, że każdy uczestnik spotkania czuje, jakby cały zespół był obecny w pomieszczeniu. Funkcja usuwania zakłóceń przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji ogranicza do minimum czynniki rozpraszające uwagę i zapewnia, że dźwięk jest wyraźny. Kompatybilność z rozwiązaniami wideo innych firm oferuje niezrównaną elastyczność, dzięki której można dołączyć do dowolnego spotkania także na innej platformie niż Webex.

Webex Room Bar dba również o zrównoważony charakter sal konferencyjnych - jest lżejszy, cieńszy i wyprodukowano go z myślą o łatwym demontażu i recyklingu. Do produkcji urządzenia i do jego opakowania zużyto znacznie mniej materiałów - brak tu opakowań typu „pudełko w pudełku”, jednorazowych pojemników piankowych czy zbędnych części. To niewielkich rozmiarów, elastyczne i wydajne urządzenie do sal konferencyjnych może umożliwić prowadzenie wciągających, wieloplatformowych wideokonferencji w dowolnym pokoju spotkań czy małej sali konferencyjnej.

Urządzenia zaprojektowane z myślą o wszystkich
Firmowe biuro w nowej rzeczywistości pracy wygląda inaczej - miejsca do siedzenia mają bardziej elastyczny charakter (tzw. „gorące biurka”), a dedykowanej przestrzeni jest mniej. Współdzielone miejsca do siedzenia to wyzwanie, ponieważ taki model może skutkować utratą przez pracowników poczucia posiadania spersonalizowanej przestrzeni. Aby rozwiązać ten problem, Cisco czyni z „hotdeskingu” doświadczenie bardziej osobiste. Użytkownicy mogą łatwo zalogować się i zarezerwować dostępne urządzenie Webex za pomocą swojego profilu Webex, a następnie uzyskać dostęp do swoich kalendarzy spotkań, tablic i historii połączeń. Przypomina to zabieranie za sobą biurka tam, gdzie akurat mają usiąść.

To rozwiązanie działa w całej gamie produktów Webex Desk Series, m.in. na wielofunkcyjnych urządzeniach do pracy grupowej, takich jak Webex Desk Pro, czy modułowo przez Webex Desk Hub.

W dni, kiedy pracownik nie jest w stanie dotrzeć do biura, urządzenia Webex umożliwiają mu uczestniczenie w każdym spotkaniu, gdziekolwiek się znajduje.

Kamera biurkowa Cisco 1080p
Cisco przedstawia nową kamerę biurkową Cisco Desk Camera 1080p, wyposażoną w mikrofony dookólne i technologię wykrywania twarzy, zapewniającą najlepszą w swojej klasie automatyczną ekspozycję, automatyczną regulację ostrości i balans bieli. Dzięki temu członkowie zespołu będą wyraźnie widzieć i słyszeć osobę wypowiadającą się niezależnie od tego, co dzieje się za nią - w domu czy w biurze. Kamera Cisco Desk Camera 1080p zapewnia doskonałą jakość obrazu na domowym monitorze czy laptopie, a także może być używana w biurze do hotdeskingu.

Jednym z najważniejszych aspektów integracji jest zrozumienie siebie nawzajem. Spotkania prowadzone w trybie hybrydowym mogą w jeszcze większym stopniu angażować uczestników, zapewniając wszystkim z nich możliwość zrozumienia udostępnianych treści, bez względu na bariery językowe. Dlatego też Cisco ogłosiło udostępnienie na urządzeniach Webex technologii tłumaczenia w czasie rzeczywistym. Spotkanie tłumaczone jest na ponad 100 języków, a tłumaczenie pojawia się jako tekst na ekranie.
W przypadku naprawdę ważnych spotkań i wydarzeń, na urządzeniach dostępne jest również tłumaczenie symultaniczne. Dzięki tej niesamowitej funkcji spotkania są tłumaczone na żywo przez zawodowego tłumacza, dzięki czemu bariery geograficzne i językowe przestają istnieć.

Elastyczne urządzenia do pracy grupowej
Technologia odgrywa ogromną rolę w pracy hybrydowej i ma wpływ na wiele sposobów komunikacji - np. rozmowy i spotkania, a także na innowacyjność i kreatywność. Kiedy członkowie zespołu pracują w różnych lokalizacjach, technologia staje się łącznikiem, który pozwala podtrzymać kontakt. Jeśli technologia wydaje się toporna lub po prostu nie działa z wykorzystywanymi narzędziami, kontakt urywa się, a innowacje i kreatywność schodzą na dalszy plan.

Technologia do pracy grupowej powinna działać dokładnie tak samo, jak jej użytkownik - niezależnie od tego, gdzie jest i jak pracuje. Musi też umożliwiać udostępnianie treści z wykorzystywanych narzędzi. Urządzenia z serii Webex Room, Desk i Board będą umożliwiać udostępnianie treści AirPlay za pośrednictwem RoomOS 11.

Urządzenia Webex będą również obsługiwać bezprzewodowe udostępnianie treści przez Miracast z urządzeń z systemem Windows.

Co więcej, użytkownicy będą mogli dostosowywać interfejsy swoich urządzeń, co wpisuje się w filozofię otwartości Cisco. Urządzenia z serii Webex Desk i Board umożliwią również skorzystanie z trybu Kiosk - to funkcja, która umożliwia firmie zastąpienie pierwotnego interfejsu użytkownika własną, indywidualnie dostosowaną aplikacją webową. Użytkownicy mogą skorzystać z aplikacji webowej, na przykład, do zadzwonienia na recepcję, do działu pomocy lub do specjalisty z danego działu.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja