Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Teleco najczęściej atakowaną branżą przez cyberprzestępców z chmury

Cloud HackerNetskope Threat Labs opublikowało swój najnowszy raport badawczy, ujawniając rosnącą tendencję atakujących do nadużywania popularnych aplikacji korporacyjnych w celu dostarczania złośliwego oprogramowania firmom z branży telekomunikacyjnej. Ten rosnący trend ma miejsce w kontekście ciągłego wzrostu popularności aplikacji w chmurze w sektorze, w którym użytkownicy rzadko selekcjonują popularne aplikacje w tym Microsoft. Ilość złośliwego oprogramowania dostarczanego w ten sposób jest o 7% wyższa w porównaniu z innymi branżami.

Użytkownicy z branży telekomunikacyjnej przesyłają i pobierają pliki do aplikacji w chmurze w podobnym tempie jak w innych branżach, ale mają tendencję do interakcji z mniejszą liczbą aplikacji w chmurze. Przeciętny użytkownik w tym sektorze korzysta z 24 aplikacji w chmurze miesięcznie, przy czym zdecydowanie preferuje rozwiązania firmy Microsoft.  Właśnie Microsoft OneDrive, Teams i Outlook to trzy najpopularniejsze aplikacje w branży. Microsoft OneDrive jest również najpopularniejszą aplikacją do przesyłania danych, a 30% użytkowników z sektota telekomunikacyjnego codziennie przesyła dane do OneDrive, czyli o 50% więcej niż średnia dla wszystkich branż. Podobnie, Microsoft OneDrive jest najpopularniejszą aplikacją do pobierania w branży telekomunikacyjnej, z której pobiera dane 35% użytkowników.

Odsetek pobrań złośliwego oprogramowania przez użytkowników z branży telekomunikacyjnej spadł zgodnie z globalnym trendem, osiągając najniższy poziom w drugiej połowie 2023 r. i zaczynając ponownie rosnąć na początku 2024 r. Najwięcej pobrań złośliwego oprogramowania odnotowano w przypadku aplikacji Microsoft OneDrive i GitHub, a następnie Outlook. Wśród najbardziej rozpowszechnionych rodzin złośliwego oprogramowania atakujących organizacje z branży telekomunikacyjnej znalazły się trojan zdalnego dostępu Remcos, downloader Guloader oraz infostealer AgentTesla.

"Użytkownicy z branży telekomunikacyjnej mają tendencję do interakcji z mniejszą liczbą aplikacji w chmurze w porównaniu z innymi branżami, a mimo to odsetek złośliwego oprogramowania dostarczanego z chmury jest o 7 procent wyższy niż w innych sektorach. Wskazuje to, że pracownicy tego sektora mają bardziej otwarte podejście do usług w chmurze, co nieuchronnie przekłada się na większą ekspozycję na zagrożenia. Są oni bardziej zaznajomieni z narzędziami online, takimi jak aplikacje w chmurze, a liczba ta pokazuje, że cyberprzestępcy mają tendencję do wykorzystywania tej znajomości. Te otwarte podejście do usług online jest również widoczne w rodzinach złośliwego oprogramowania atakujących użytkowników z telekomunikacji. W porównaniu z innymi branżami, istnieje znacznie więcej rodzin złośliwego oprogramowania atakujących ten sektor, z szerokim zakresem zagrożeń obejmujących IoT (wszechobecny Mirai), downloadery (BanLoad i Guloader), trojany bankowe (Grandoreiro), infostealery (takie jak AgentTesla i Redline) oraz phishingowe dokumenty PDF. Co ciekawe, wiele z tych zagrożeń charakteryzuje się wykorzystywaniem autentycznych i renomowanych usług w chmurze na różnych etapach łańcucha ataku: Guloader" - powiedział Paolo Passeri, Cyber Intelligence Principal w Netskope, odnosząc się do wyników badań.

Raport opiera się na zanonimizowanych danych użytkowych zebranych od ponad 2500 klientów Netskope z sektora telekomunikacyjnego, z których wszyscy uprzednio wyrazili zgodę na analizę ich danych w ten sposób.

Źródło: Netskope

Logowanie i rejestracja