Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowy zakres usług reagowania na incydenty od WithSecure

ITPierwsze 72 godziny po ataku są kluczowym okresem dla zespołów reagowania na incydenty. Dlatego WithSecure wprowadza na rynek nową gamę usług związanych z cyberbezpieczeństwem. W ramach oferowanych pakietów firma zapewnia nieprzerwane monitorowanie incydentów oraz pełne wsparcie ekspertów w zakresie odpowiedzi na nie.

Outsourcing reagowania na cyberzagrożenia
Wraz z rozwojem rozwój usług chmurowych reagowanie na incydenty staje się coraz trudniejsze. Dostęp do potrzebnych umiejętności jest ograniczony ze względu na niedobór specjalistów na rynku. Obowiązki dotyczące bezpieczeństwa dzielone są z dostawcami usług, co utrudnia precyzyjny podział odpowiedzialności.

"Tylko jedna na pięć firm ma plan reagowania na incydenty. Zazwyczaj są to duże przedsiębiorstwa z dobrze rozwiniętymi zabezpieczeniami. Firmy średniej wielkości rzadko dysponują odpowiednimi zasobami by opracować taki plan wewnętrznie. Reagowanie na incydenty to usługa, która doskonale nadaje się jednak do outsourcingu. Nasza oferta skierowana jest głównie do sektora MŚP. Pomaga w zwiększaniu odporności na każdego rodzaju cyberataki, w tym te w chmurze" - podkreśla Paul Brucciani, doradca ds. cyberbezpieczeństwa w WithSecure.

Trzy powiązane usługi reagowania
Nowa oferta WithSecure obejmuje trzy powiązane ze sobą usługi:
• Incident Readiness (gotowość na incydenty) - celem usługi jest zwiększanie gotowości do reagowania bez zakłócania innych wykonywanych operacji;  
• Incident Response Retainer (wsparcie w reagowaniu na incydenty) - zapewnia priorytetowy dostęp do ekspertów ds. reagowania, ze szczególnym naciskiem na pierwsze 72 godziny po incydencie. Dotyczy to także wydarzeń o szerszym zasięgu i innych okresów dużej liczby zapytań.
• Emergency Incident Response Support (wsparcie w nagłych sytuacjach) - infolinia Incident Response, pomagająca firmom zgłaszającym potrzebę pomocy 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
 
Kluczowe są pierwsze 72 godziny
Czas tuż po ataku, konkretnie pierwsze 72 godziny, to okres decydujący dla minimalizacji negatywnych skutków incydentu.

"To etap, w którym można ograniczyć bezpośrednie konsekwencje ataku, kluczowy również w kontekście dopełniania obowiązków związanych z RODO. Zgodnie z ustawą, firmy muszą zgłaszać incydenty właśnie w ciągu 72 godzin. Bez efektywnej i szybkiej reakcji organizacje mogą napotkać problemy z pełnym zrozumieniem rozmiaru incydentu i określeniu dalszych działań naprawczych" - dodaje Brucciani.

Źródło: WithSecure

Logowanie i rejestracja