Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Kiedy kończy się praca w domu a zaczyna życie w biurze?

Hybrid WorkPrawie 3/4 (72%) polskich pracodawców twierdzi, że pandemia i wzrost liczby osób pracujących poza biurem spowodowały trudności przy rozwijaniu i utrzymaniu kultury pracy, a aż 38% rodzimych biznesów przyznaje, że wskaźnik rotacji pracowników był wyższy niż zazwyczaj - wynika z badania Poly „Recruit, Retain and Grow”. Więcej niż połowa respondentów z Polski (55%) zgadza się ze stwierdzeniem, że w czasach, gdy tak wiele osób pracuje w domu, biuro nie jest już wizytówką firmy, a to technologia i doświadczenie są na wagę złota. Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w Poly wyjaśnia zmiany jakie zaszły w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstw.

Dziś ważniejsze niż kiedykolwiek staje się nastawienie pracodawców na realne potrzeby zatrudnionych, tak aby współpraca była satysfakcjonująca dla obydwu stron. Nie mniej ważna pozostaje kwestia zadbania o budowanie wyraźnych granic między czasem pracy a odpoczynkiem - z naszych badań wynika, że zachwianie równowagi w tym aspekcie może prowadzić do szeregu negatywnych konsekwencji.

Pandemia zmusiła nas do mądrzejszego podejścia do sposobu wykorzystania przestrzeni i technologii, co świadczy o tym, że aż 64% pracodawców z Polski „podpisuje się” pod tym stwierdzeniem. Niektórzy z nich wprowadzili permanentne zmiany, jeśli chodzi o wspieranie hybrydowego i zdalnego modelu pracy - pozostali nadal eksperymentują z tymczasowymi lub nowymi zasadami współpracy. Te zmiany związane są z wyzwaniami takimi jak: ocena indywidualnych wyników, zrozumienie różnych stylów pracy i tworzenie nowej kultury organizacyjnej firmy. Oferowanie większej elastyczności w zakresie godzin pracy, miejsca wykonywania zadań czy benefitów wpływających na samopoczucie zatrudnionych ma za zadanie utrzymać dobre relacje na linii pracownik-pracodawca. Według wyników badania „Recruit, Retain and Grow”, ponad połowa respondentów (51%) twierdzi, że nieprzestrzeganie nowych standardów oraz brak określenia zasad współpracy hybrydowej mogą doprowadzić do utraty pracowników, a nawet braku perspektywy na przyciągnięcie nowych talentów.

Niewiele organizacji było przygotowanych na ogromną zmianę stylu pracy, jaką spowodowała pandemia. Jednak każdy, bez względu na rozmiar biznesu, musiał sprostać temu wyzwaniu, polegając przede wszystkim na technologii. Konieczne stało się zadbanie o odpowiednie wyposażenie pracowników bez znaczenia na miejsce wykonywania służbowych obowiązków. Aż 26% polskich pracodawców zadeklarowało, że zapewniło dodatek technologiczny dla swoich pracowników, a kolejne 25% przyznało zatrudnionym określony budżet, który mogli wydać na wybrane przez siebie technologie wspierające pracę hybrydową. Dzięki temu możliwy stał się elastyczny wybór lokalizacji wykonywania obowiązków służbowych bez utraty jakości czy wydajności pracy. Dodatkowo odpowiednie dobranie rozwiązań do potrzeb zatrudnionych zwiększyło ich komfort oraz miało wpływ na poziom satysfakcji.

Warto zauważyć, że aż 44% liderów z polskich firm uważa, że ich moralnym obowiązkiem jest chronienie pracowników przed nadmierną ilością pracy. Niestety w wyniku wprowadzenia dynamicznych zmian, na skutek których biuro firmy przestało być jedynym miejscem wykonywania służbowych zadań, a coraz częstszym zjawiskiem stało się wyrabianie nadgodzin. Aż 35% ankietowanych z Polski przyznaje, że zachęca pracowników, aby nie przeglądali służbowych maili poza godzinami pracy i robili regularne przerwy, a 12% wskazuje, że stosuje procedury, aby upewnić się, że zatrudnieni nie pracują przez długi czas (np. śledzenie czasu pracy). Niezdrowa kultura przepracowania obserwowana zazwyczaj podczas pracy zdalnej może prowadzić do zmniejszonej wydajności i efektywności, a także szybkiego wypalenia zawodowego. Dlatego właśnie budowanie kultury organizacji oraz ścisłe określenie zasad współpracy staje się kluczem do obopólnej satysfakcji i pozwala określić koniec czasu pracy w domu, na rzecz życia prywatnego w tej samej przestrzeni.

Źródło: Poly

Logowanie i rejestracja