Pierwsze uruchomienie
By rozpocząć pracę z NAS-em Thecus N4310, należy zamontować przynajmniej jeden dysk, podłączyć go do sieci lokalnej i włączyć zasilanie. Następnie, na komputerze pracującym w tej samej sieci, należy zainstalować oprogramowanie Thecus Intelligent NAS z dołączonej płyty CD lub pobierając je ze strony producenta. Pomocne może okazać się wpisanie w przeglądarce internetowej adresu install.thecus.com, który wyświetli stronę wyboru posiadanego modelu, co w konsekwencji ułatwia pobranie właściwej i najnowszej wersji oprogramowania Thecus Intelligent NAS dla Windows lub Mac OS X.
Po pobraniu niewielkiej paczki z instalatorem (ZIP), należy ją rozpakować i rozpocząć instalację, która sprowadza się do zatwierdzenia domyślnego lub zdefiniowania własnego miejsca docelowego, w którym zostanie zainstalowane oprogramowanie, kliknięciu przycisku zainstaluj i uruchomieniu aplikacji. Zajęło nam to kilkanaście sekund.
Po uruchomieniu, aplikacja Thecus Intelligent NAS skanuje sieć i wyszukuje urządzenia Thecus w sieci. Po wybraniu N4310 z listy należy kliknąć przycisk Następne i rozpocząć proces inicjalizacji urządzenia.
Na tym etapie można utworzyć identyfikator Thecus ID, połączyć się za pomocą już posiadanego identyfikatora lub pominąć ten proces (identyfikator można założyć w późniejszym czasie). Thecus ID umożliwia m.in. dostęp do serwera spoza sieci lokalnej dzięki darmowej usłudze DDNS.
Kreator wspomaga również w wyborze konfiguracji macierzy RAID. W zależności od liczby zamontowanych dysków, można skorzystać z automatycznego tworzenia macierzy za pomocą Self-RAID Creation. Doświadczeni użytkownicy mogą samodzielnie zdecydować o typie macierzy. Ponadto przestrzeń dyskową można skonfigurować lub zmienić już po instalacji systemu.
W następnym kroku należy zalogować się do webowego panelu administracyjnego.
Po zalogowaniu warto zmienić wersję języka interfejsu, poprzez wybranie pola Admin ulokowanego w prawym górnym rogu panelu, a następnie w rozwijanym menu Language -> Polish. W tej części Menu można również zmienić hasło administratora, wylogować się z panelu oraz podejrzeć typ urządzenia i wersję systemu.