Instalacja oprogramowania i podstawowa konfiguracja
Jak wspomniano na poprzedniej stronie, producent nie dostarcza wraz z urządzeniem płyty CD/DVD z oprogramowaniem. Samo urządzenie można skonfigurować z poziomu przeglądarki Internetowej. Dodatkowe oprogramowanie ułatwiające zarządzanie początkującym użytkownikom, czy też ułatwiające konfigurację kopii zapasowych można pobrać ze strony producenta. Z reguły na stronie dostępne jest oprogramowanie w nowszej wersji niż w wypadku dołączenia go na płycie, tym samym brak nośnika, który okazałby się zbędnym dodatkiem nie powinien nikomu przeszkadzać.
Zaawansowani użytkownicy mogą rozpocząć pracę z Iomega StorCenter px2-300d od wpisania w pasek przeglądarki internetowej adresu IP, który pojawia się na wyświetlaczu LCD. Początkującym użytkownikom konfigurację urządzenia ułatwi oprogramowanie Iomega Storage Manager.
Iomega Storage Manager
Oprogramowanie Iomega Storage Manager pozwala na łatwe podłączenie urządzeń pamięci masowych Iomega oraz wykonanie podstawowych zadań administracyjnych, a jego instalacja sprowadza się do kilku kliknięć myszką.
Wraz z Iomega Storage Manager z poziomu pojedynczego instalatora można zainstalować serwer multimediów Twonky, pozwalający na udostępnianie plików w sieci lokalnej oraz QuikProtect, oprogramowanie pozwalające na szybkie tworzenie kopii zapasowych plików z komputerów stacjonarnych lub przenośnych i przesyłanie ich do dowolnej pamięci masowej Iomega.
W oknie instalatora, poza komunikatami w języku polskim pojawił się komentarz w języku tureckim. Podczas dalszej pracy z urządzeniem nie spotkaliśmy się już więcej z podobnymi uchybieniami.
Po instalacji i uruchomieniu Storage Manager wykrywa dostępne urządzenia Iomega w sieci. Z poziomu aplikacji można m.in. wywołać webowy interfejs zarządzający, przywrócić ustawienia fabryczne, mapować dyski i podłączać napędy iSCSI.
Klikając Ikonę Storage Manager znajdującą się w Trayu można m.in. sprawdzić dostępność aktualizacji, przejść do ustawień chmury osobistej, zamapować napędy czy też przywrócić ustawienia urządzenia.