Instalacja oprogramowania i podstawowa konfiguracja
Konfiguracja i obsługa urządzenia odbywa się z poziomu przeglądarki internetowej. Początkującym użytkownikom z pomocą również przyjdzie opcjonalne oprogramowanie Iomega Storage Manager (znajdujące się na dołączonej płycie CD).
Oprogramowanie pozwalające na wykonanie podstawowych zadań administracyjnych instaluje się w kilkadziesiąt sekund. A sama instalacja sprowadza się do czterech kliknięć myszką.
Po instalacji, już bezpośrednio z poziomu Storage Manager możemy dodać do panelu zarządzającego urządzenie podłączone do sieci lub bezpośrednio do komputera.
Klikając w Ikonę Storage Manager znajdującą się w Trayu możemy m.in. sprawdzić dostępność aktualizacji, przejść do ustawień chmury osobistej, zamontować/odmontować napędy czy też przywrócić ustawienia urządzenia.
Z poziomu Storage Manager możemy podłączyć NASa do usługi chmurowej Personal Cloud (na ten temat więcej w dalszej części).
Iomega Storage Manager wykrywa urządzenia pamięci masowej Iomega w podsieci, przypisuje udziały urządzenia do komputerów (mapując udziały domyślne Backups, Documents, Movies, Music i Pictures automatycznie przypisując im kolejne litery dysków) i umożliwia lokalny dostęp do zawartości.