Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Testujemy AVM FRITZ!Fon C6 - stacjonarny telefon DECT VoIP

Fritz!Fon C6Wraz z routerem FRITZ!Box 6850 LTE, niemiecka firma AVM przesłała do nas na testy telefon FRITZ!Fon C6 - bezprzewodowe urządzenie DECT do telefonii internetowej i stacjonarnej z funkcjami podnoszącymi komfort pracy oraz obsługą Smart Home. Czy w dobie niesłychanej popularności komunikatorów jest jeszcze miejsce dla tego typu telefonów? Czy warto zainwestować w słuchawkę  FRITZ!Fon C6?

 

Pomimo, że telefonia komórkowa już dekadę temu przewyższyła popularnością telefonię stacjonarną, a w ostatnim czasie coraz częściej do komunikacji głosowej wybieramy różnego rodzaju komunikatory (Skype, Messenger, WhatsApp, Telegram, Viber, Signal i inne), to telefonia oparta o stacjonarne numery telefoniczne, choć już w formie internetowej wykorzystującej technologię VoIP, będzie wiodła prym w środowiskach firmowych przez długie lata. I to właśnie ten typ komunikacji ma usprawnić FRITZ!Fon C6. Czy tak jest w istocie? Zapraszamy do lektury recenzji.

Dlaczego nie komunikator?

Nim zajmiemy się słuchawką FRITZ!Fon C6 odpowiedzmy sobie na zadane powyżej pytanie.

Trudno sobie wyobrazić czytelnika technologicznego portalu, który w ostatnich tygodniach nie korzystał choć z jednego spośród wymienionych we wstępie komunikatorów. Bardziej prawdopodobne jest to, że wśród czytelników są dziesiątki techgeeków, którzy przynajmniej testowo na swoim smartfonie mieli zainstalowaną każdą z tych aplikacji. Bo jak wygodnie i bez ponoszenia kosztów porozmawiać z kimś z rodziny, bądź znajomym mieszkającym w innym kraju lub współpracownikiem, jeśli nie  za pomocą ulubionego komunikatora?

Choć w dwóch z wyżej wymienionych przypadków komunikator zazwyczaj będzie dobrym rozwiązaniem, to już omawianie projektu strategicznego dla działalności firmy poprzez Messengera czy jego odpowiedniki może być obwarowane tym, że ktoś 'nawet przypadkowo ;-)' nas podsłuchuje.

Rozmowa z wykorzystaniem telefonii VoIP zapewnia nieporównywalnie wyższy poziom bezpieczeństwa. Tematowi bezpieczeństwa komunikacji głosowej można by poświęcić opasły tom, nie to jest jednak przedmiotem niniejszego tekstu i nie będziemy go zgłębiać.

Zwróćmy uwagę na jeszcze jeden aspekt, który ukazuje wyższość telefonii nad komunikatorami.

W kontaktach pomiędzy firmami i komunikacji biznesowej zdecydowanie wyższe zaufanie budzi podanie numeru telefonu na stronie internetowej, w emailu czy wizytówce, niż nazwy użytkownika z komunikatora. Należy przy tym pamiętać, że korzystając z telefonii VoIP możemy prowadzić rozmowy telefoniczne z partnerami biznesowymi i klientami z najodleglejszych zakątków świata płacąc za minutę połączenia jedynie kilka/kilkanaście groszy.

Ponadto, coraz więcej firm chcąc wyjść ze swoją ofertą na inne rynki, decyduje się na uruchomienie oddziału lub wirtualnego biura za granicą, które można obsługiwać np. z Polski korzystając z zagranicznego stacjonarnego numeru telefonu. Tym samym połączenia do firmy wykonywane przez osoby z zagranicy będą dla zainteresowanych kontaktem połączeniami krajowymi, a nawet lokalnymi.

Co to jest DECT?

Standard DECT-GAP to, opracowany przez Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), system cyfrowej łączności bezprzewodowej działającej na niewielkich odległościach. Według założeń jest on przystosowany zarówno do transmisji mowy, danych oraz krótkich wiadomości. Sam GAP (General Access Profile), to ogólny profil określający teleusługi, zapewniający podstawową współpracę telefonów DECT pochodzących od różnych producentów.

Zawartość pudełka

FRITZ!Fon C6 zapakowany został w charakterystyczne dla producenta pudełko, z przewagą koloru niebieskiego. Na estetycznym opakowaniu nie mogło zabraknąć kilku zdjęć urządzenia, w tym tego z routerem FRITZ!Box oraz opisu kluczowych cech.

Box AVM Fritz!Fon C6 DECT

Wygląd FRITZ!Fon C6 można określić jako nowoczesny ale bazujący na klasycznej stylistyce. Szyku słuchawce dodają lekko zaokrąglone krawędzie i srebrne ramki wokół frontalnej części i przycisków nawigacyjnych. Szkoda, że producent nie pokusił się o małe szaleństwo i zamiast koloru srebrnego nie zdecydował się na to by ramki miały kolor czerwony, przez co urządzenie wpisywałoby się stylistycznie w nową linie produktów FRITZ!

Fritz!Fon C6 Fritz!Box Review

Podświetlane klawisze reagują niezawodnie i są dobrze wyczuwalne. Kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5,6 cm (2,2") jest wystarczająco jasny, aby móc go wygodnie obsługiwać nawet przy bezpośrednim świetle słonecznym. Rozdzielczości 240×320 pikseli w żaden sposób nie można porównać z dzisiejszymi smartfonami, ale w przypadku telefonu DECT wydaje się być w zupełności wystarczająca. Na prawej krawędzi producent ulokował przyciski +/- odpowiedzialne za regulację głośności, a na lewej krawędzi gniazdo jack do podłączenia zestawu słuchawkowego. Z tyłu znajduje się pokrywa baterii (wymienny akumulator Li-On 3,7 V o pojemności 1000 mAh). Dzięki obłym pleckom telefonu, bardzo wygodnie trzyma się go w dłoni.

Poszczególne elementy zostały doskonale spasowane. Nawet przy silnym nacisku na obudowę nic się nie ugina i nie trzeszczy. Do jakości wykonania telefonu nie można mieć zastrzeżeń, gdyż stoi ona na najwyższym poziomie.

Poza samym telefonem, w kartoniku znajdowała się bateria, stacja ładująca, kabel zasilający i wielojęzyczna skrócona instrukcja obsługi (wraz z częścią skierowaną do polskojęzycznych użytkowników).

Specyfikacja techniczna FRITZ!Fon C6  i kluczowe cechy:
• Standard działania DECT GAP
• Funkcje dodatkowe Automatyczna sekretarka, budzik, smart home
• Funkcje internetowe E-mail, RSS, Radio, Podcasty
• Elektroniczna niania
• Obsługa telefonii HD (kodek 7 kHz G.722) zapewniającej naturalne brzmienie głosu
• Telefonia IP zgodna z protokołem SIP wg RFC 3261 (w połączeniu z FRITZ!Box)
• Tryb głośnomówiący full duplex
• Tryb głośnomówiący w jakości HD
• Kilka automatycznych sekretarek
• Język menu Zależny od języka routera FRITZ!Box
• Stacja bazowa Nie. Wymaga zewnętrznej stacji bazowej
• Zasięg do 300 metrów na dworze i do 40 metrów w budynkach
• Wyświetlacz kolorowy, 240x320 px, 180 ppi, 262000 kolorów
• Gniazdo mini-jack 3,5 mm
• Bateria litowo-jonowa, 1000 mAh, 3,7 V
• Czas rozmów/czuwania 16 godzin/12 dni
• Wymiary (dł. x wys. x szer.) 48 x 152 x 21 mm
• Waga 126g
• Kod produktu / edycja 20002875 / edycja międzynarodowa
• EAN 4023125028755

 

Logowanie i rejestracja