Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 17 lut 2012, 21:21 
Offline
V-początkujacy

Rejestracja: 12 lut 2011, 15:03
Posty: 23
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

W firmie z którą współpracuję są dwa serwery:

1. Dell PowerEdge R310
2. Serwer HP DL 168G6

Na każdym z nich jest kilka wirtualek. Na dellu mam XenServer a na HP Vmware ESXi
Chciałbym dokupić jakąś pamięć masową, aby w razie awarii virtualki z jednego serwera odpalić na drugim. Z tego co zdążyłem się wstępnie zorientować do wirtualizacji poleca cię pamięci z iSCSI.
Nie mam doświadczenia z tego typu sprzętem, może by ktoś coś poradził co za rozsądne pieniądze można kupić. Na co zwrócić uwagę przy zakupie i jak to ogólnie skonfigurować. Prawdopodobnie będę musiał na dwóch serwerach uruchomić tego samego hypervisora aby łatwiej było przenosić wirtualki. Dodam, że używam wersji freeware. Czy można zrobić tak aby na obu serwerach istniała ta sama wirtualka?

Pozdrawiam
JN


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 18 lut 2012, 13:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 02:01
Posty: 7365
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 15 raz
Pomógł: 138 raz
Może zacznę od końca. Równolegle na jednym serwerze nie może pracować ESXi i XenServer... gdyż są to hypervisory bare-metal (typu pierwszego). Chyba, że w każdym serwerze masz nadmiar dysków i zainstalujesz sobie oba hypervisory, a o starcie konkretnego będzie można zdecydować w zależności od dysku wybranego podczas bootowania. Ale to i tak chyba Cię nie urządza bo ja kpadnie jeden serwer to na drugim nie uruchomisz równolegle wszystkich maszyn wirtualnych...

Natomiast jeśli chodzi o składowanie VM, to jak najbardziej można pomyśleć nad doborę jakiegoś NAS'a ale tutaj pojawia się pytanie jaka prestrzeń dyskowa będzie Ci potrzebna? Czy potrzebny jest bardzo szybki dostęp do danych. I w końcu - jakim budżetem dysponujesz?