Uruchamianie switcha VDE
Switch VDE uruchamiamy komendą:
Każdy switch powinien mieć:
„s” - swój socket, najczęściej w katalogu /tmp/, przez który przyjmuje i wysyła dane.
Do tego warto dodać parametry „d” - uruchamianie w tle oraz „M” - socket /tmp/switch1.mgt, do późniejszego zarządzania switchem.
Podłączanie interfejsu tap0 do switcha:
Podłączanie interfejsu eth0 lub vif1.0 do switcha:
Podłączenie mostu br1 (brctl) do switcha vde:
Łączenie dwóch switchy, lokalnie:
Wszystko co przychodzi do wtyczki vde_plug ze standardowego wejścia jest wysyłane do switcha vde, z którym jest ona podłączona. W drugą stronę, wszystko co pochodzi z wirtualnej sieci, czyli ze switcha vde, jest przesyłane do standardowego wyjścia wtyczki.
Dwie wtyczki vde_plug mogą być połączone ze sobą w bardzo prosty sposób za pomocą dwukierunkowego strumienia dpipe. Pipe umożliwia połączenie ze sobą dwóch lub więcej komend, przekierowując standardowe wyjście pierwszej komendy na standardowe wejście drugiej komendy i vice-versa. Najogólniej tłumacząc - program dpipe służący do dwukierunkowego łączenia strumieni danych (stdin/stdout) i może łączyć kilka poleceń:
dpipe A = B lub dpipe A = B = C
Łączenie switchy na dwóch fizycznych maszynach:
Jest to przykład prostego połączenia lokalnego switcha sw1 do switcha zdalnego za pomocą bezpiecznego kanału ssh. Potencjalnie każdy zewnętrzny program, udostępniający dwu-strumieniową zdalną lub lokalną komunikację, może być użyty do łączenia komponentów VDE. Program taki nazywamy „połączeniem VDE”.
Inny przykład zdalnego, nieszyfrowanego połączenia UDP:
Instancja programu netcat podłączona do lokalnego switcha oczekuje na połączenie. Na hoście B klient netcat łączy się do zdalnego serwera netcat, łącząc dodatkowo standardowe wejście/wyjście dpipe z lokalnym switchem vde.