Po otwarciu okna usługi należy ją włączyć i przejść do konfiguracji. Do poprawnej pracy Cloud Station wymaga włączenia usługi „Użytkownik domowy”. Jeśli usługa ta wcześniej nie została włączona pojawi się stosowny komunikat wraz ze wskazówkami.
Następnie należy włączyć usługę QuickConnect, która pozwoli na dostęp do serwera Synology bez konieczności przekierowania portów po stronie routera.
W sekcji Uprawnienia, jak sama nazwa wskazuje możemy wybrać użytkowników, którzy będą mogli mieć dostęp do chmury.
W kolejnej sekcji - Udostępnianie - należy zaznaczyć folder, który będzie pełnił rolę magazynu danych na potrzeby chmury.
W następnym kroku, należy zainstalować klienta Cloud Station na komputerze, który ma być podłączony do chmury.
W oknie konfiguracyjnym klienta wprowadzamy adres domeny lub numer wcześniej zdefiniowanego na serwerze identyfikatora QuickConnect oraz nazwę i hasło użytkownika.
W ostatnim kroku podajemy ścieżkę do folderu CloudStation na dysku komputera.