Wybrane artykuły są dostępne wyłącznie dla zarejstrowanych użytkowników!
Od smartfona do smart domu, inteligentnego samochodu do koncepcji inteligentnych miast. IoT podbija różne sfery naszego życia, włączając w to przemysłowy IoT: połączone z internetem, zoptymalizowane cyfrowo procesy produkcyjne. Według analityków rynkowych do 2020 roku więcej niż 20 miliardów urządzeń z obszaru IoT będzie połączonych z Internetem (w 2016 roku było ich poniżej 6,4 miliarda). Urządzenia te, wyposażone w czujniki, będą podłączone do Internetu, począwszy od inteligentnych domów, fabryk, po inteligentną infrastrukturę miejską, taką jak systemy zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym oraz sieć elektryczną z obsługą IoT.
Przemysł 4.0 stał się kluczowym, choć niełatwym do osiągnięcia celem branży produkcyjnej. Producenci muszą stawić czoła oczekiwaniom klientów, które rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a także presji wynikającej z ciągłej niepewności rynkowej. Stąd też na drodze do nowej epoki w sektorze produkcji stawiają na transformację cyfrową. Od większej wydajności operacyjnej po głębszą wiedzę o klientach i szybsze wprowadzanie na rynek nowych produktów - Przemysł 4.0 ma wesprzeć producentów w zaspokojeniu potrzeb przyszłości.
Współczesny biznes jest jak samochód. Potrzebuje sprawnego, mocnego silnika by osiągać należytą prędkość. Od niego zależy wydajność, która zachwyci potencjalnego klient-kierowcę. Pytanie tylko czy najnowszy model Mercedesa klasy S rozpędzi się na silniku Poloneza z 1978 roku? Raczej nie. I podobnie jest z biznesem, który w cyfrowych czasach, nie może działać już w oparciu o tradycyjne urządzenia sieciowe. Potrzebuje nowego napędu.
Zobaczył ją w tramwaju, to była miłość od pierwszego wejrzenia. Wystarczyło jedno zdjęcie wykonane ukradkiem i system sztucznej inteligencji do rozpoznawania twarzy natychmiast odszukał jej nazwisko, profile na portalach społecznościowych i dane kontaktowe. Zarysowany scenariusz może być początkiem historii miłosnej lub wizją koszmaru związanego ze stalkingiem.
Chcąc szybciej reagować na potrzeby swoich klientów, organizacje powinny poszukiwać „zwinności” - czyli sprawnych i skutecznych rozwiązań, jakie zapewniają nowe technologie. Przedsiębiorcy powinni uczynić z technologii swojego sojusznika, bo to one w znacznej mierze wspomagają działalność organizacji. Istotne jest to, aby użytkownicy biznesowi - bez wiedzy technicznej, ale odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem - byli w stanie tworzyć nowe inicjatywy. Wszystko po to, aby dotrzymać kroku nowym wymogom rynkowym. To zaś oznacza, że wszystkie te grupy powinny mieć dostęp do integracji.
Każdy z nas uwielbia śledzić rywalizacje sportowe. Emocje związane z oglądaniem Mundialu, zmagań siatkarzy, skoczków narciarskich czy piłkarzy ręcznych są nie do opisania. Można powiedzieć, że jesteśmy wręcz mistrzami w dziedzinie kibicowania i uważnego obserwowania postępów i sukcesów naszych drużyn. Jednak trochę inaczej sprawa wygląda, kiedy próbujemy się aktywnie w sport angażować.