Wybrane artykuły są dostępne wyłącznie dla zarejstrowanych użytkowników!
Do niedawna innowacyjność w motoryzacji polegała na tworzeniu coraz potężniejszych, bardziej wydajnych silników, poprawianiu aerodynamiki, podnoszeniu komfortu oraz udoskonalaniu wyglądu samochodów. Dziś branża samochodowa skupia się raczej na „hiperłączności” oraz automatyzacji. I choć pierwszym, co przychodzi obecnie do głowy na hasło „samochód przyszłości” jest autonomiczność, to zdaniem ekspertów przyszłości branży wychodzi dalece ponad symboliczny brak kierowcy.
Dążenie do unikania niepotrzebnego ryzyka to cecha łącząca większość ludzi. Gdy możemy wybrać, czy chcemy zachować to, co mamy, czy zaryzykować część lub całość naszych zasobów w celu potencjalnego zwiększenia zysków w przyszłości, większość z nas zadowoli się tym, co ma. To naturalny mechanizm umożliwiający przetrwanie.
Bez publicznej chmury obliczeniowej nie bylibyśmy w stanie stawić czoła pandemii na takim poziomie, jaki aktualnie udało nam się osiągnąć. Prywatne centra danych nigdy nie skalowały się w takim tempie jak obecnie, a nawet najdokładniejsze systemy planowania przepustowości na świecie nie prognozowały zużycia takiej ilości zasobów, z jaką obecnie mamy do czynienia.
Nie trzeba nikogo przekonywać o tym, jak cenne są nasze dane - zarówno osobiste, jak i korporacyjne. Całkowita utrata danych i brak możliwości ich odzyskania w przypadku wystąpienia nieprzewidzianego zdarzenia może mieć istotne konsekwencje. W przypadku utraty przechowywanych w telefonie zdjęć z wakacji straty będą miały charakter sentymentalny. Inaczej jest jednak, kiedy firma traci dane o zleceniach, rozliczeniach z klientami lub inne niezbędne dane, np. z systemów ERP.
Infrastruktura systemu nazw sieciowych (DNS) jest w zasadzie podstawą działań biznesowych online, bo absolutna większość połączeń jest oparta właśnie o zapytania DNS. Z naszych obserwacji wynika, że szybkie przejście na pracę zdalną wywołało w wielu firmach początkowe problemy związane z ruchem sieciowym. Do najczęstszych należą: zbyt duża liczba użytkowników VPN i awarie aplikacji do wideokonferencji. Obciążenie infrastruktury było po prostu zbyt duże i nastąpiło zbyt szybko.
Szkody, które może wyrządzić przedsiębiorstwom ransomware, są oszałamiające. Przedsiębiorstwa, posiadające poczucie, że nie mają wyboru i muszą płacić cyberprzestępcom za odblokowanie ich plików, mogą nie tylko stracić pieniądze, ale także narażają na szwank swoją reputację. Zgodnie z raportem opracowanym przez Cybersecurity Ventures, przewiduje się, że w 2021 r. globalne koszty powstałe w wyniku działania ransomware wzrosną o 20 mld dolarów.