Wybrane artykuły są dostępne wyłącznie dla zarejstrowanych użytkowników!
Gotowość na niespodziewane sytuacje jest niejako wpisana w DNA branży centrów danych. W wielu krajach ich działalność jest sklasyfikowana jako „usługi o kluczowym znaczeniu”. Wybuch pandemii był jednym z testów, czy rzeczywiście tak jest. Biorąc pod uwagę wnioski z badania przeprowadzonego przez PMR, można powiedzieć, że centra danych zdały egzamin z radzenia sobie w niecodziennych okolicznościach. Z czym musiały się zmierzyć?
Sektor usług finansowych jest atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców. Dane finansowe klientów, dane bankowe, dane o transakcjach i programach emerytalnych prawdopodobnie należą do najważniejszych danych przetwarzanych obecnie przez przedsiębiorstwa. Odpowiednia ochrona i zabezpieczenie tych danych są dla sektora finansowego niezmiernie ważne, a niedomagania na tym froncie mogą spowodować ogromne straty wizerunkowe i wysokie koszty finansowe.
Wszystko co odgrywa dziś rolę w biznesie, jest powiązane z zagadnieniem mierzalności. Niektórzy oceniają produktywność, zyski i efektywność, inni skupiają się na wydajności lub ryzyku. Każda część biznesu - od marketingu do finansów i IT mierzy swoje cele na różne sposoby. Wszystkich zaś łączą dane, które pozwalają porównać wskaźniki i ocenić poprawę lub pogorszenie sytuacji.
Technologie związane z nową generacją sieci komórkowych - 5G - otwierają zupełnie nowe możliwości w monitoringu wizyjnym. Cechująca się nieporównywalną z dotychczasowymi sieciami pojemnością sieć nowej generacji udźwignie do 1 miliona urządzeń na kilometr kwadratowy, komunikujących się ze sobą w czasie rzeczywistym. Raport Digital Poland „5G szanse, zagrożenia, wyzwania” nie pozostawia wątpliwości - urządzenia będą się komunikowały szybciej, sprawniej - w zasadzie bez opóźnień (do 1 ms!), a nawet będąc w ruchu i to przy prędkościach do 500 km/h.
Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne, równie dotkliwe problemy, z jakim będą musiały mierzyć się przedsiębiorstwa. W związku z tym, bardzo ważną kwestią jest dokonanie ponownej oceny modeli biznesowych i ich dostosowanie pod kątem większej odporności w oparciu o zdobywane obecnie doświadczenia.
W opracowanej przez firmę Deloitte prognozie dla sektora bankowości i rynków kapitałowych na rok 2020, przedsiębiorstwa z branży usług finansowych są zachęcane do wsparcia swoich strategii transformacji cyfrowej przez stworzenie struktur zapewniających ścisły nadzór i solidne cyberzabezpieczenia. Analitycy Deloitte podkreślili również konieczność skupienia się na ludzkim aspekcie zmian technologicznych oraz wypracowania kultury opartej na współpracy, która będzie wspierać innowacje w dziedzinie usług.