Wybrane artykuły są dostępne wyłącznie dla zarejstrowanych użytkowników!
Przemysł należał do najbardziej dotkniętych branż w pierwszych miesiącach pandemii Covid-19. W wielu zakładach przemysłowych zmniejszenie zatrudnienia i obniżony popyt na produkty spowodowały spowolnienie produkcji lub nawet jej zatrzymanie. Pomimo szumu wokół Przemysłu 4.0 i inteligentnych fabryk w ostatniej dekadzie, pandemia ujawniła brak odporności organizacji, które nie dokonały dotąd transformacji cyfrowej. W miarę wychodzenia z pandemii firmy starają się zwiększyć produkcję, ale wciąż stoją przed nimi wyzwania nie do przeskoczenia.
Na rynku pracy w wielu obszarach wąskie specjalizacje odchodzą do przeszłości, a pracodawcy poszukują kandydatów o szerokim wachlarzu umiejętności. Dzieje się tak m.in. w branży cyberbezpieczeństwa. Posiadanie rozległej wiedzy z zakresu ochrony środowisk IT, chmury i sieci zwiększy szanse na znalezienie się w gronie najlepszych kandydatów do pracy i pomoże w walce z wszelkimi rodzajami obecnych i przyszłych cyberzagrożeń.
Serwisy Facebooka doświadczyły poważnej, sześciogodzinnej awarii. Usterka rozlała się na usługi powiązane z Facebookiem, w tym WhatsApp, Instagram i Oculus VR. Biorąc pod uwagę skalę wydarzenia, przybliżamy zagadnienia wiążące się z problematyką niektórych technologii internetowych, na których tak mocno polegamy w życiu prywatnym i biznesie.
Niewiele osób wie, że kontenery istnieją już od lat 70-tych. Jednak dopiero pojawienie się Dockera w 2013 roku i Kubernetesa w 2014 roku sprawiło, że ich popularność eksplodowała, a one same szybko stały się preferowanym oprogramowaniem do budowania, testowania, wdrażania i przenoszenia aplikacji w wielu środowiskach.
Z technologii cyfrowych korzysta się dziś na całym świecie - żaden kontynent na Ziemi nie jest tu wyjątkiem. Choć jest to niezwykle trudne do oszacowania, według ONZ różne dane mówią o wartości cyfrowej gospodarki na poziomie około 4-15% światowego PKB.
Sektor bankowości przeszedł w ostatniej dekadzie ogromną transformację, z jej ogromnym przyśpieszeniem spowodowanym pandemią. Konsumenci coraz częściej skłaniają się do podejmowania decyzji finansowych bez konieczności odwiedzania oddziałów czy wykorzystywania aplikacji bankowych. Usługi Kup Teraz - Zapłać Później (KTZP) reprezentują tę transformację w obszarze płatności i gwałtownie się rozwijają.