VMware poinformował o przejęciu Socialcast, wiodącego dostawcę rozwiązań społecznościowych do integracji współpracy biznesowej. Socialcast umożliwia nowoczesną komunikację biznesową poprzez łączenie ludzi, informacji i aplikacji dla przedsiębiorstw w ramach współpracujących społeczności.
Z usług Socialcast dostępnych w modelu on-premise, hostingowanym i poprzez prywatne chmury obliczeniowe (private cloud) korzystają między innymi Avaya, Humana, Nokia, Philips Electronics, SAS i VMware.
Socialcast dołączył do wcześniej przejętych SlideRocket i Zimbra, które wraz z wprowadzeniem VMware Horizon App Manager, pomagają rozwijać VMware wizję nowoczesnego modelu End User Computing (rozwiązań dla użytkowników końcowych).
„Era Post-PC zdefiniuje nowy model pracy, który będzie miał charakter bardziej społecznościowy i będzie oparty na współpracy w czasie rzeczywistym Do współpracy biznesowej w celu poprawy efektywności nie wystarczy jedna funkcja w aplikacji. Organizacje potrzebują nowych struktur społecznościowej współpracy pomiędzy aplikacjami. Socialcast łączy strumień aktywności w czasie rzeczywistym, które są zintegrowane kontekstowo w ramach istniejących systemów korporacyjnych. Jest to nowy sposób pracy" - powiedział Brian Byun, wiceprezes i dyrektor działu aplikacji Cloud, VMware.
Bardziej niż kiedykolwiek, przedsiębiorstwa skupiają się nad dwoma zasadniczymi elementami - zapewnieniem bezpiecznego dostępu co raz bardziej mobilnym pracownikom oraz zarządzaniem rosnącą różnorodnością danych, aplikacji i urządzeń niezbędnych do prowadzenia działalności. Wyzwania te wynikają z charakteru transformacji jakie niosą ze sobą cloud computing i nadchodząca era Post-PC. Transformacje te pociągają za sobą tworzenie nowego modelu pracy i zmianę roli IT z centrum kosztów w centrum o znaczeniu strategicznym.
Skomentuj na forum