Sztuczna inteligencja (AI) przestaje być już tylko modnym hasłem i staje się ważnym zasobem biznesowym. Pojawia się coraz więcej obaw wśród pracowników o los ich miejsc pracy. AI wspomaga przekształcanie tradycyjnych ról, zespołów i działów. Pomimo to pracownicy obawiają się zachodzących zmian, traktując człowieka i maszynę jak wrogów prowadzących wojnę.
Należy jednak spojrzeć na możliwości współpracy. Role pracowników rozwijają się i zmieniają, a przedsiębiorstwa potrzebują technologii umożliwiającej im urzeczywistnienie tych nowych sposobów wykonywania pracy. Właśnie tu do akcji powinna wkroczyć sztuczna inteligencja jako uzupełnienie i wsparcie dla umiejętności człowieka, a nie ich substytut.
Więcej informacji na temat wzajemnych relacji pomiędzy człowiekiem a maszynami znajdziesz a artykule przygotowanym przez Tomasza Zubrzyckiego z Oracle Polska.
Zapraszamy do lektury:
-> Człowiek i maszyna - rywalizacja czy współpraca