Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

W jaki sposób Chatboty mogą zmienić jakość obsługi klienta

ChatbotZacznijmy od odpowiedzi na najbardziej podstawowe pytanie, co to jest właściwie Chatbot? To oprogramowanie, które może rozmawiać z ludźmi np. za pomocą chatu na komunikatorze, aplikacji mobilnej, czy zainstalowanym bezpośrednio na stronie internetowej.

 

W praktyce wygląda to tak, że Bot jest podłączony do bazy danych, z której pobiera informacje. Mogą to być wcześniej przygotowane odpowiedzi na często zadawane przez klientów zapytania (faq). Bardziej zaawansowane technologicznie mogą uczyć się udzielania odpowiedzi na podstawie wcześniejszych konwersacji.

Czy Chatboty mogą w ogóle wpłynąć na obsługę klienta?

Oczywiście i to na wielu płaszczyznach.

1. Obsługa klienta przez całą dobę

W przeciwieństwie do pracowników obsługi klienta Chatbot nie musi odpoczywać. Jest dostępny siedem dni w tygodniu przez 24 godziny. Jest to bardzo ważne dla klientów, którzy szukają odpowiedzi w późnych godzinach wieczornych, gdy pracownicy obsługi klienta są nieosiągalni. Chatbot oferuje użytkownikom możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania w dowolnej chwili, często prowadząc rozmowę nawet z kilkoma osobami jednocześnie. Dzięki czemu nie muszą oni czekać na odpowiedź z tradycyjnych źródeł kontaktu np. na wiadomość mailową.

chatbot

Klienci mogą prowadzić konwersację z wirtualnym asystenetem tak, jak z pracownikami obsługi klienta. Ponieważ wiele z Botów korzysta ze sztucznej inteligencji oraz mechanizmu przetwarzania języka naturalnego z powodzeniem mogą oni analizować pytania klienta oraz udzielać rzeczowych odpowiedzi.

2. Pomoc przy zakupie produktu

Przedsiębiorcy często szukają pomysłu aby jak najlepiej usprawnić proces zakupowy produktów. Bot może pomóc klientom w procesie wyboru produktu jaki chcą kupić, podsyłając dodatkowe informacje na jego temat, treści wideo a nawet oferując kod rabatowy. Nierzadko zdarza się, że cały proces zakupowy wraz z płatnością przebiega przy pomocy Chatbota.  Wiele znanych firm po zaimplementowaniu wirtualnego asystenta zaobserwowało znaczny wzrost sprzedaży swoich produktów.
 
Nie ulega wątpliwości, że Chatboty będą coraz częściej gościły w naszym życiu. Niewątpliwie usprawniają interakcję pomiędzy usługami i ludźmi, poprawiając jakość obsługi klienta oraz obniżając w znacznym stopniu koszty obsługi klienta. Odciążając pracowników obsługi od udzielania odpowiedzi na często powtarzające się pytania, dzięki temu mają oni możliwość zajęcia się innymi pracami.

Wirtualni asystenci są najskuteczniejsi w aplikacjach do obsługi klientów w takich branżach jak: handel detaliczny, podróże, usługi finansowe, telekomunikacja, oraz coraz prężniej rozwijająca się branża medyczna.

Dlaczego coraz chętniej korzystamy z pomocy Chatbotów?

Odpowiedź jest bardzo prosta - bo lubimy sięgać po nowinki technologiczne.

Źródło: https://www.mysocialseller.com

Logowanie i rejestracja