W ostatnich latach niektóre z firm notujących szybszy wzrost, zaczęły wdrażać mechanizmy sztucznej inteligencji na rzecz rozwiązywania konkretnych problemów biznesowych. Firmy rozwijające się w szybkim tempie, są o wiele bardziej zaawansowane w działaniach związanych z implementacją sztucznej inteligencji (artificial intelligence, AI) niż te rosnące wolniej.
Zgodnie z nowymi badaniami Microsoft „AI Pulse” na temat tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja ma szansę wpłynąć na przywództwo, rozwijające się szybciej przedsiębiorstwa są ponad dwukrotnie bardziej skłonne do aktywnego wdrażania AI niż wolniej dojrzewające organizacje. W badaniu 800 liderów z krajów EMEA i USA ( w tym z Polski) dzieli się tym, w jaki sposób planują korzystać z sztucznej inteligencji.
W ciągu najbliższych 12 miesięcy niemal połowa z przebadanych firm planuje wykorzystać możliwości AI w celu poprawy procesów decyzyjnych. W Polsce gotowość na tak szybką implementację w tym obszarze wyraziło 36,4% liderów. Jak wynika z przeprowadzonych badań, mniej niż dwie na dziesięć szybko rozwijających się firm integruje AI ze wszystkimi procesami wewnątrz swoich organizacji.
Obecnie na rynku zauważalna jest przepaść między tym, czym ludzie chcieliby się zajmować, a tym, co rzeczywiście dzieje się w ich organizacjach i poziomem ich gotowości do wdrażania sztucznej inteligencji. Co ważne, prace nad adaptacją AI wykraczają coraz częściej poza kwestie biznesowe, zahaczając o przywództwo, kulturę organizacji i gotowość na zmiany, w tym właśnie te związane z wdrażaniem algorytmów sztucznej inteligencji.
By ułatwić liderom biznesu poruszanie się w kwestiach związanych ze sztuczną inteligencją Microsoft utworzył AI Business School, witrynę na której udostępniono serię bezpłatnych szkoleń, mających na celu wsparcie przedsiębiorców, tak by w nadchodzącej erze AI mogli zarządzać swoimi organizacjami z niepodważalną pewnością.
Źródło: Microsoft