Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

VMware: co drugi Europejczyk nie rozumie nowych technologii

PytanieCo drugi konsument w Europie przyznaje, że nie rozumie jak działają i co dla niego oznaczają nowe technologie - wynika z badania VMware. Nawoływania do bycia innowacyjnym nie pomogą, gdy brakuje świadomości, jak nowe technologie działają. A jak się okazuje, stan wiedzy na ten temat pozostawia wiele do życzenia. Kto odpowiada za ten stan rzeczy? Ankietowani nie mają złudzeń. Według konsumentów winne są władze i biznes. To na nich spoczywa bowiem obowiązek popularyzacji nowości technologicznych.

Nasz technologiczny krajobraz zmienia się w bardzo szybkim tempie. Przedsiębiorstwa prześcigają się w tempie wdrażania kolejnych innowacji i przewidywaniu kolejnych nowości. Czasem technologia wyprzedza rzeczywistość i w tym procesie brakuje czasu na edukację głównych odbiorców nowinek technologicznych, czyli klientów. A to sprawia, że klienci nie rozumieją co nowa technologia może im dać i co zmieni w ich życiu, w efekcie zainteresowanie jest na niskim poziomie, a czasem pojawia się nawet lęk przed innowacjami. Co najlepiej obrazują dane. Tylko niecałe 46 proc. ankietowanych przez VMware konsumentów twierdzi, że nowe technologie stanowią integralną część ich pracy oraz codziennego życia. Prawie jedna czwarta mówi wprost. nie mamy z nimi styczności.

Lęk przed inwigilacją

Firma VMware przeprowadziła badanie na grupie ponad 5000 konsumentów z Wlk. Brytanii (2000), Francji (1000) i Niemiec (2000), sprawdzając stosunek Europejczyków do Internetu Rzeczy, technologii blockchain oraz sztucznej inteligencji. Mimo licznych korzyści jakie te technologie za sobą niosą, wielu konsumentów w ich kontekście nadal obawia się o bezpieczeństwo swoich danych. Prawie 70 proc. ankietowanych nie wie kto dokładnie, korzystając z tych rozwiązań, ma dostęp do ich prywatnych, cyfrowych informacji.

"Ponad 65 proc. klientów europejskich banków niepokoi fakt, że instytucje finansowe mają dostęp do informacji na temat ich stylu życia, nawyków zakupowych, żywieniowych czy preferencji urlopowych. Wskaźnika tego nie poprawia nawet wiedza, że personalizacja usług finansowych może podnieść jakoś obsługi. Co ciekawe, około 58 proc. europejskich konsumentów uważa wręcz, że firmy śledzą i podsłuchują swoich klientów za pomocą urządzeń mobilnych" - komentuje Stanisław Bochnak, strateg ds. biznesowych w VMware Polska.

Czas zagrać w otwarte karty

Za ten swoisty lęk przed innowacjami odpowiada przede wszystkim brak edukacji. Choć sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain to bardzo popularne mediowe wytrychy, większość społeczeństwa nie posiada wystarczającej wiedzy na ich temat. Według badania VMware, obecnie ponad 64 proc. konsumentów uważa, że władze i przedsiębiorstwa nie są do końca z nimi szczere w zakresie tego jakie technologie wykorzystują i jak to robią.

"Rodzi to często obawy, że nowe technologie zabiorą ludziom pracę. Historia rewolucji przemysłowej czy informatycznej wyraźnie pokazała, że choć wiele dawnych zawodów stało się zbędnych, nasi poprzednicy potrafili dostosować się do nowej sytuacji, w wyniku czego powstały nowe zawody i nowe miejsca pracy. Dlatego tak ważne dzisiaj jest, by biznes i władze współpracowały w zakresie edukacji społeczeństwa. Dzięki temu przyszłe pokolenia konsumentów, a także pracowników, będą już na starcie posiadać wiedzę, która pomoże w podnoszeniu technologicznej reputacji danego kraju" - komentuje Joe Baguley, wiceprezes i dyrektor generalny ds. technologii w VMware EMEA.

Czas „oswoić” innowacje

53 proc. ankietowanych w badaniu VMware konsumentów chce zrozumieć co tak naprawdę nowe technologie oznaczają dla ich normalnej, codziennej aktywności w pracy czy w życiu prywatnym. Ich zdaniem, obowiązek edukacji spoczywa właśnie na instytucjach państwowych oraz przedsiębiorstwach. A gra jest warta świeczki. świadomy konsument jest bowiem głównym motorem cyfryzacji biznesu.

"53 proc. ankietowanych już teraz dostrzega, że nowe technologie są w stanie podnieść jakość usług zarówno w bankowości, handlu detalicznym jak i w służbie zdrowie. Jednocześnie ponad 43 proc. przebadanych konsumentów nie obawia się utraty pracy z powodu sztucznej inteligencji. Co więcej, 35 proc. ankietowanych twierdzi, że nowe technologie to dla nich nowe perspektywy na rynku pracy. Nadal istnieje pole do dalszej edukacji społeczeństwa, aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość i zaufanie do nowych technologii. Firmy mają więc teraz swoje pięć minut, by zaprezentować innowacje, które będą coraz bardziej podnosić zadowolenie konsumentów i pracowników" - twierdzi Stanisław Bochnak.

Źródło: VMware

Logowanie i rejestracja