Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Fujitsu wykorzystuje AI do zabezpieczenia kas samoobsługowych

AIFujitsu wraz z wiodącą europejską siecią hipermarketów testuje system wykorzystujący sztuczną inteligencję do zabezpieczenia systemów kas samoobsługowych. Straty jakie odnotowują retailerzy w systemach typu self-checkout są zazwyczaj dwa razy wyższe niż w wypadku kas obsługiwanych przez ludzi. Nowe rozwiązanie Fujitsu zapewni wygodną samoobsługę z punktu widzenia klienta jednocześnie ograniczając ryzyko biznesowe po stronie właścicieli sieci handlowych.

Dzięki dodaniu do już istniejących kas samoobsługowych tanich kamer wideo i wykorzystaniu systemu Fujitsu opartego o sztuczną inteligencję, który służy do kontroli krzyżowej zeskanowanych produktów, powstał system znacząco obniżający odsetek nieuczciwie użytych kodów kreskowych. System zaprojektowany przez inżynierów Fujitsu porównuje obraz z zainstalowanych kamer z danymi przypisanymi do konkretnych kodów kreskowych.

Rozwiązanie to nie wymaga instalowania w kasach zaawansowanych procesorów graficznych, co znacząco ogranicza koszty dla retailerów. Zaprezentowane powyżej rozwiązanie jest już dostępne dla sieci handlowych działających w Polsce.

W pierwszej fazie implementacji, system uczy się kluczowych cech wizualnych każdego produktu z oferty danego sklepu czy danej sieci. Dzięki temu jest on w stanie rozpoznać różnicę między drogim a tańszym produktem o tej samej wadze, nawet gdy kod kreskowy został przeniesiony z jednego produktu do drugiego.

Jeśli oczekiwany wygląd przedmiotu nie pasuje do zeskanowanego kodu kreskowego, wówczas system kas samoobsługowych alarmuje obsługę sklepu i nie będzie dalej działał bez interwencji upoważnionego pracownika i sprawdzenia podejrzanych kodów. Fujitsu pracuje również nad dalszym rozwojem rozwiązania, tak aby umożliwiało ono wykrywanie także innych metod oszustw w handlu detalicznym.

Fujitsu prognozuje, że przyszłe zastosowanie AI przyczyni się do jeszcze większej wydajności całego łańcucha dostaw w handlu detalicznych, a kody kreskowe będą ewoluować od prostego wykazu jednostek magazynowych (SKU) do zawierania bardziej szczegółowych informacji, takich jak dane logistyczne i daty ważności. Pozyskując i analizując te dane, sprzedawcy detaliczni mogą zwiększyć efektywność śledzenia towarów, co skutkuje skróceniem i optymalizacją łańcuchów dostaw oraz zmniejszeniem strat związanych z zepsutymi produktami.

Źródło: Fujitsu

Logowanie i rejestracja