Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Black Friday - przygotuj e-sklep na globalne szaleństwo

zakupy onlineListopad i grudzień to najbardziej intensywny okres na rynku e-commerce, którego bardzo istotnym elementem jest Black Friday. Ten jeden dzień umożliwia przedsiębiorcom nawet kilkukrotne zwielokrotnienie obrotu. Aby jednak do koszyków potencjalnych klientów trafiło jak najwięcej produktów, warto odpowiednio przygotować swój e-sklep. Gotowość na Black Friday niesie za sobą także inną korzyść - zadowoleni klienci wracają na zakupy w okresie przed- i poświątecznym.

Polskie sklepy internetowe odnotowały w ubiegłym roku w „Czarny Piątek” przeciętnie ok. 30 proc. większy ruch i siedmiokrotnie więcej transakcji niż w inny, zwykły piątek. Warto jednak zwrócić uwagę na dane rynkowe. Wskazują one, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 30 tysięcy sklepów internetowych. Przy takiej puli ryzyko, że w przypadku awarii naszego, klienci bez większego problemu dokonają zakupu w innym sklepie, jest znaczące. Warto więc zawczasu przygotować się na duży ruch. A jest o co walczyć. Szacuje się bowiem, że podczas tegorocznego Black Friday przeciętny Polak będzie gotowy wydać ok. 645 zł przede wszystkim w takich kategoriach, jak odzież, obuwie, elektronika oraz multimedia. Stawkę podbija także fakt, że w listopadzie o prezentach świątecznych myśli co czwarty Polak, dysponując na ten cel średnio kwotą 451 zł. Mając natomiast w pamięci fakt, że aż 42% świątecznych upominków kupujemy przez Internet, obroty w e-commerce będą w tym roku jeszcze wyższe.

3 sekundy na podjęcie decyzji
Chyba każdy, kto podchodząc do sklepowej kasy z pełnym koszykiem natrafia na kolejkę, zaczyna kalkulację - czekać czy wyjść? Badania dowodzą, że w przypadku e-commerce mamy do czynienia z tym samym dylematem. W tym wypadku jednak dużo łatwiej przejść do innego, podobnego sklepu.

"Wystarczy, że strona sklepu ładuje się dłużej niż 2-3 sekundy, a potencjalny klient opuści ją, szukając okazji gdzie indziej. Mamy tu więc do czynienia z sytuacją „przygotuj się lub zgiń”. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że przedsiębiorcy często bagatelizują kwestie IT, przygotowania pozostawiając na ostatnią chwilę" - tłumaczy Robert Paszkiewicz z OVH Polska.

Jak przygotować swój sklep na żniwa w sprzedaży?
Po pierwsze, im wcześniej, tym lepiej. Analiza oczekiwań klientów i działań konkurencji powinna się rozpocząć już na kilka miesięcy przed szczytem sprzedaży. Wciąż jednak mamy odrobinę czasu. Aby racjonalnie zaplanować działania, warto więc zbadać aktualne trendy i przyjrzeć się, które produkty sprzedają się w naszym sklepie najlepiej, a które potrzebują dodatkowego wsparcia. Analiza rynku i odpowiednio wczesne przygotowanie na tej bazie oferty, ustalenie kampanii marketingowej, a także zlecenie działań podwykonawcom pozwolą zrealizować działania w zamierzonym kształcie i ze spokojem podejść już do samej sprzedaży. Nie mówiąc nawet o potencjalnych oszczędnościach i luksusie, jakim jest możliwość wyboru podwykonawców.

Warto pamiętać o logistyce na każdym etapie zamówienia. To nie tylko klucz do efektywnej sprzedaży, ale i zadowolenia klienta. Nabywcy oczekują szybkiej dostawy zamówienia. Warto więc zacząć od analizy najchętniej kupowanych produktów, by w Czarny Piątek nie zabrakło ich na wirtualnych półkach naszego e-sklepu. Koniecznie też sprawdźmy umowę z firmą transportową, która obsługuje nasz sklep, by upewnić się czy jest dobrze przygotowana na zwiększoną liczbę zamówień. Czasem warto też przemyśleć umożliwienie klientom odbioru osobistego, zwłaszcza w okresie zwiększonych obrotów. Kolejki tak do sklepu, jak i do odbioru zakupów nie wchodzą jednak w grę.

Sprawna infrastruktura IT - być może brzmi to nieco tajemniczo, ale według danych Gemiusa, w ubiegłoroczny Black Friday polscy klienci wygenerowali 248,9 mln odsłon sklepów internetowych. To aż o 82 mln (ok. 30 proc.) więcej niż wyniosła listopadowa dzienna średnia. Z kolei sprzedaż w tych sklepach urosła tego dnia o 692% . Duże zainteresowanie i gigantyczny ruch mogą się jednak okazać „śmiertelną” pułapką dla nieprzygotowanego e-sklepu. Dlatego, aby uniknąć scenariusza, w którym zbyt liczne wejścia na witrynę sklepu doprowadzają do spowolnienia lub nawet zablokowania platformy sprzedażowej, warto zawczasu pójść w kierunku skalowalności.

"Istnieje prosty sposób na to, aby niespodziewana popularność sklepu - a więc sukces - nie przeistoczyła się w kompletne fiasko. Możliwie najszybciej należy skontaktować się z opiekunem IT sklepu (integrator, agencja interaktywna itp.) i poprosić o usługę automatycznego skalowania zasobów. W ten sposób, jeśli zajdzie taka potrzeba, po stronie dostawcy bez zwłoki uruchomione zostaną dodatkowe maszyny, które przejmą nadmiarowy ruch. W efekcie, minimalizujemy ryzyko niedostępności e-sklepu w tym gorącym okresie i będziemy mogli obsłużyć nadprogramowe zamówienia. Właściciel zapłaci natomiast tylko za wykorzystane zasoby. Uruchomienie skalowania zasobów, oprócz jednorazowego przystosowania e-sklepu do takiego działania, zwykle nie pociąga za sobą żadnych innych kosztów. Tym bardziej więc warto zgłosić taką potrzebę zawczasu" - tłumaczy Robert Paszkiewicz, OVH Polska.

W tym wypadku milczenie nie jest złotem. Mimo iż każdy stara się obsługiwać klientów na najwyższym poziomie, zawsze zdarzają się też i nieprzewidziane sytuacje kryzysowe. Niezadowoleni klienci coraz częściej natomiast dają upust swoim emocjom publicznie, w kanałach social media marki. Pozostawieni sami sobie czują się wykorzystani i oszukani. Warto więc szybko i mądrze odpowiadać, by zapobiegać sytuacjom, przez które ucierpi wizerunek firmy. Reputacja sklepu jest zaś obok korzystnej oferty jednym z najważniejszych czynników, na które patrzą klienci podczas zakupów online. Większa jest też szansa, że zadowolony klient wróci.

Niech to będzie święto także dla Ciebie
Black Friday skutecznie napędza e-commerce i rozpoczyna najgorętszy okres sprzedaży w roku. Właściciele sklepów internetowych często nie doceniają zaplecza IT własnej witryny, koncentrując się na atrakcyjnych ofertach. Tylko jednak wcześniejsze i odpowiednie przygotowanie równo w każdym aspekcie - technologicznym, logistycznym, obsługi klienta - umożliwi e-sklepom wytrzymanie nawet największego oblężenia klientów i pomnożenia zysków, w pełni wykorzystując potencjał tej chwili.

"Od lat obserwujemy, na przykładzie naszych klientów, że listopad i grudzień to najbardziej intensywny okres na rynku e-commerce. Istne żniwa w sprzedaży. Tylko dobrze przemyślana strategia, zintegrowane działania na każdym etapie i niezawodna infrastruktura IT sprawią, że e-sklep wyróżni się spośród innych, a klienci dokonają w nim zakupu" - mówi Robert Paszkiewicz, OVH Polska. "A jest o co walczyć, bo gra toczy się nie o jednorazową sprzedaż. Zadowolony klient, który kupił coś na Black Friday, z większym prawdopodobieństwem wróci bowiem, by zostawić u nas w kolejną sumę".

Źródło: OVH

Logowanie i rejestracja