Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Oracle chroni użytkowników swojej chmury, wprowadzając nowe SLA

Oracle CloudPodczas konferencji Oracle CloudWorld, firma Oracle poinformowała o rozszerzeniu zakresu swoich umów SLA, zapewniając klientom komfort pracy i pomoc tym przedsiębiorstwom, które już teraz chcą przenieść swoje newralgiczne obciążenia do chmury. Niedawno Oracle przedstawił gwarancję dostępności na poziomie 99,995% dla Oracle Autonomous Database, a teraz na jej podstawie prezentuje pierwszą w branży całościową gwarancję dla infrastruktury udostępnianej jako usługa (IaaS).

Dzięki tym działaniom Oracle stał się obecnie jedynym dostawcą infrastruktury w chmurze, który oferuje gwarantowane poziomy usług z uwzględnieniem wydajności, możliwości zarządzania i dostępności, czyli trzech kluczowych aspektów, według których klienci oceniają dostawców.

"Żaden dostawca chmury na świecie nie dorównuje gwarancjom zapewnianym przez Oracle. Nasza konkurencja oferuje ograniczone zobowiązania, a drobnym drukiem umieszcza w umowach niezliczone wyłączenia gwarancji. Umowy SLA firmy Oracle jako pierwsze w branży gwarantują wydajność, możliwości zarządzania i dostępność w chmurze" - powiedział Thomas Kurian, szef działu rozwoju produktów Oracle.

Klienci instytucjonalni wymagają od newralgicznych aplikacji biznesowych działania na jednakowym, niezawodnym poziomie. Muszą na przykład mieć pewność, że aplikacje biznesowe nie zawiodą ich, gdy będą zamykać kwartał lub przeprowadzać strategiczną analizę. Przedsiębiorstwa chcą też być w stanie natychmiast dodawać zasoby, gdy potrzebują dodatkowej mocy obliczeniowej do przeprowadzenia pilnych analiz lub obsłużenia zwiększonego popytu.
Nowe umowy SLA stanowią integralną część strategii Oracle, która przewiduje udostępnienie infrastruktury chmurowej dla korporacyjnych obciążeń produkcyjnych. Te premierowe w skali całej branży warunki dają poczucie bezpieczeństwa klientom, którzy chcą przenieść obciążenia do chmury i wymagają nie tylko nieprzerwanej dostępności, lecz także jednakowej wydajności i stałej możliwości kontroli i modyfikacji infrastruktury chmurowej, która obsługuje ich newralgiczne aplikacje i bazy danych. Oracle zamierza rozszerzyć wprowadzone umowy SLA na wszystkie usługi autonomiczne na platformie Oracle Cloud, w tym na usługi stworzone z myślą o bazach danych, opracowywaniu aplikacji, mobilności i botach, integracji aplikacji i danych, przeprowadzaniu analiz, bezpieczeństwie i zarządzaniu.

"Klienci chcą, aby podane w umowach SLA zapewnienia dotyczące czasu pracy bez przestojów oznaczały nie tylko, że ich aplikacje są dostępne, lecz także że można nimi zarządzać i że działają one zgodnie z oczekiwaniami niezależnie od tego, gdzie znajduje się dana aplikacja. Niestety wiele umów SLA dla chmur nie przewiduje tak szerokich zobowiązań. Nowe umowy SLA firmy Oracle dają klientom gwarancję niezbędną do bezpiecznego korzystania z newralgicznych aplikacji biznesowych w środowisku chmurowym"  - powiedział Al Gillen, wiceprezes IDC ds. rozwoju oprogramowania i technologii open source.

Na mocy zapisów nowych umów SLA dotyczących wydajności Oracle gwarantuje, że platforma Oracle Cloud Infrastructure w każdym dniu w danym miesiącu będzie zapewniać ponad 90% deklarowanej wydajności. Jeśli wydajność ta spadnie poniżej tego poziomu choćby na 44 minuty w miesiącu, klienci mogą zażądać rekompensaty zgodnie z warunkami świadczenia usług przez firmę Oracle. Inni dostawcy nie oferują gwarancji w zakresie wydajności. Ich zasoby chmurowe mogą zapewniać 1% podanej wydajności docelowej, a klient i tak musi uiszczać za takie niepełnowartościowe usługi pełną cenę.

Źródło: Oracle

Logowanie i rejestracja