Coraz częściej na stronach internetowych firm i instytucji można natknąć się na boty, które podnoszą atrakcyjność systemów informacyjnych i stanowią duże usprawnienie systemów pomocy. Dzięki nim wiele czynności związanych z obsługą klientów można zautomatyzować a przy tym wyręczyć osoby odpowiedzialne za obsługę klienta. Stworzenie bota wymaga sporych nakładów i umiejętności. Proces ten może znacznie uprościć udostępniona przez Microsoft, chmurowa usługa Azure Bot Service.
Za pomocą Microsoft Bot Framework dostępnemu w ramach nowej usługi rozszerzającej możliwości chmury publicznej Azure, programiści mogą przyspieszyć proces tworzenia botów w skalowalnym, elastycznym środowisku. Jednocześnie udostępniono Language Understanding (LUIS), zestaw API, umożliwiający systemom zrozumienie i interpretację naturalnych sposobów komunikacji. Udostępnianie tych dwóch usług na platformie Azure rozszerza możliwości programistów w zakresie tworzenia niestandardowych modeli, które mogą naturalnie interpretować intencje osób rozmawiających z botami.
Usługa Azure Bot Service już w czasie dostępności w wersji poglądowej zyskała dużą popularność, a potwierdzeniem na to jest 240 tys. programistów, którzy zapisali się do programów testowych do dnia udostępnienia jej w wersji finalnej, gotowej do wdrożeń produkcyjnych.
Wprowadzone nowości stanowią kolejny, duży krok pozwalający na szybsze wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji usprawniających cyfrową transformacje.