Podczas Oracle OpenWorld, firma Oracle zaprezentowała pierwsze cyfrowe rozwiązanie do zarządzania danymi opracowane z myślą o tym, aby pomóc specjalistom ds. marketingu B2B (channel marketers) w nawiązywaniu kontaktów z pośrednikami, firmami typu VAR i dystrybutorami. Nowe rozwiązanie Oracle Data Cloud do marketingu B2B umożliwia firmom z branży IT oraz innym specjalistom ds. marketingu w sieciach partnerskich personalizację ich komunikatów o programach, inwestycjach i zachętach dla tysięcy partnerów handlowych, co zwiększa zaangażowanie i efektywność partnerów.
Mimo że specjaliści ds. marketingu w sieciach partnerskich wiele inwestują w zachęty dla partnerów i inne strategie marketingowe, bardzo niewielka część tych inwestycji jest cyfrowa i oparta na danych. Oracle Data Cloud umożliwia sprawne i automatyczne współużytkowywanie danych z dużą liczbą partnerów handlowych, usprawniając w ten sposób realizację newralgicznych przepływów pracy takich jak retargetowanie i przyspieszanie strumienia sprzedaży.
Cechy Oracle Data Cloud dla marketingu B2B:
• wykorzystuje skalę największej w branży giełdy danych o klientach B2B i B2C
• umożliwia prowadzenie ukierunkowanego marketingu (Account Based Marketing - ABM) - także kanale społecznościowym
• obejmuje 25000 dużych partnerów pierwszego poziomu za pośrednictwem rozwiązania ABM firmy Oracle, a w przyszłości ma objąć ponad milion firm partnerskich z całego świata
• umożliwia użytkownikom kontaktowanie się z dystrybutorami wg nazwy, identyfikowanie konsumentów mediów charakterystycznych dla danego kanału oraz tworzenie niestandardowych list firm należących do konkretnego kanału
• udostępnia ponad 700 kategorii danych B2B oraz kategorie danych B2C, aby umożliwić prowadzenie kompleksowego marketingu w sieciach partnerskich w kanale B2B, B2B2B i B2B2C
"Dotychczas marketing w sieciach partnerskich nie był wystarczająco wspierany przez branżę marketingu cyfrowego. Mimo sukcesów analogowych specjaliści ds. marketingu w sieciach partnerskich nie mieli danych potrzebnych do dotarcia do potencjalnych partnerów i dilerów na odpowiednią skalę w mediach cyfrowych. Oracle Data Cloud zapewnia specjalistom ds. marketingu B2B ogromne możliwości oparte na danych, pomagające im w osiąganiu celów marketingowych. Udostępnia również nowoczesną programową funkcję współużytkowania danych, dzięki której użytkownicy mogą maksymalnie wykorzystać zachęty dla partnerów i inwestycje" - powiedział Niraj Deo, wiceprezes Oracle, szef działu produktów Data Cloud.
Cyfrowe rozwiązanie Oracle Data Cloud do marketingu B2B jest przeznaczone szczególnie dla branży informatycznej, ubezpieczeniowej i turystycznej oraz branży produkcji żywności.
Źródło: Oracle