Metody komunikacji zatoczyły koło. Zaczynamy komunikować się z technologiami w nowy sposób - za pomocą głosu. Cyfrowe asystenty osobiste, takie jak Siri, Cortana i Google Assistant, oraz podobne rozwiązania tworzone przez firmy debiutujące, tzw. start-upy, z wykorzystaniem funkcji analitycznych i sztucznej inteligencji, stały się standardem na rynku urządzeń dla klientów indywidualnych. Wciąż jednak nie wiadomo, jakie znaczenie będą mieć te nowe technologie dla przedsiębiorstw.
Bezpieczeństwo, ochrona prywatności i tempo rozwoju mechanizmów poznawczych są postrzegane jako potencjalne przeszkody w ich wdrożeniu.
Craig Walker, Director Cloud Services at Alcatel-Lucent Enterprise, będącej czołowym dostawcą usług telekomunikacyjnych i sieciowych, napisał artykuł, w którym przewiduje, że przedsiębiorstwa zaczną wkrótce wdrażać w swoich środowiskach informatycznych technologie obsługiwane głównie za pomocą interfejsu głosowego (voice-first). Pisze też o możliwościach wykorzystania bogatej w funkcje infrastruktury API platformy komunikacyjnej jako usługi (ang. Communications Platform as-a-Service -CPaaS) do komunikacji z aplikacjami i urządzeniami.
Zapraszamy do lektury:
-> Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?