Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Artykuł: Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

Komunikacja głosowaMetody komunikacji zatoczyły koło. Zaczynamy komunikować się z technologiami w nowy sposób - za pomocą głosu. Cyfrowe asystenty osobiste, takie jak Siri, Cortana i Google Assistant, oraz podobne rozwiązania tworzone przez firmy debiutujące, tzw. start-upy, z wykorzystaniem funkcji analitycznych i sztucznej inteligencji, stały się standardem na rynku urządzeń dla klientów indywidualnych. Wciąż jednak nie wiadomo, jakie znaczenie będą mieć te nowe technologie dla przedsiębiorstw.

Bezpieczeństwo, ochrona prywatności i tempo rozwoju mechanizmów poznawczych są postrzegane jako potencjalne przeszkody w ich wdrożeniu.

Craig Walker, Director Cloud Services at Alcatel-Lucent Enterprise, będącej czołowym dostawcą usług telekomunikacyjnych i sieciowych, napisał artykuł, w którym przewiduje, że przedsiębiorstwa zaczną wkrótce wdrażać w swoich środowiskach informatycznych technologie obsługiwane głównie za pomocą interfejsu głosowego (voice-first). Pisze też o możliwościach wykorzystania bogatej w funkcje infrastruktury API platformy komunikacyjnej jako usługi (ang. Communications Platform as-a-Service -CPaaS) do komunikacji z aplikacjami i urządzeniami.

Zapraszamy do lektury:
-> Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

 

Logowanie i rejestracja