Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Artykuł: Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

Komunikacja głosowaMetody komunikacji zatoczyły koło. Zaczynamy komunikować się z technologiami w nowy sposób - za pomocą głosu. Cyfrowe asystenty osobiste, takie jak Siri, Cortana i Google Assistant, oraz podobne rozwiązania tworzone przez firmy debiutujące, tzw. start-upy, z wykorzystaniem funkcji analitycznych i sztucznej inteligencji, stały się standardem na rynku urządzeń dla klientów indywidualnych. Wciąż jednak nie wiadomo, jakie znaczenie będą mieć te nowe technologie dla przedsiębiorstw.

Bezpieczeństwo, ochrona prywatności i tempo rozwoju mechanizmów poznawczych są postrzegane jako potencjalne przeszkody w ich wdrożeniu.

Craig Walker, Director Cloud Services at Alcatel-Lucent Enterprise, będącej czołowym dostawcą usług telekomunikacyjnych i sieciowych, napisał artykuł, w którym przewiduje, że przedsiębiorstwa zaczną wkrótce wdrażać w swoich środowiskach informatycznych technologie obsługiwane głównie za pomocą interfejsu głosowego (voice-first). Pisze też o możliwościach wykorzystania bogatej w funkcje infrastruktury API platformy komunikacyjnej jako usługi (ang. Communications Platform as-a-Service -CPaaS) do komunikacji z aplikacjami i urządzeniami.

Zapraszamy do lektury:
-> Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

 

Logowanie i rejestracja