Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Firma bez granic: Communication Platform as-a-Service (CPaaS)

Cloud PhoneCraig Walker, dyrektor ds. usług udostępnianych w chmurze w ALE - czołowym dostawcy usług telekomunikacyjnych i sieciowych - kieruje naszą uwagę na rozwiązania, które pozwolą przedsiębiorstwom osiągnąć zupełnie nowy poziom jakości łączności, połączyć odizolowane dotychczas grupy pracowników, procesów i systemów oraz wykorzystać nowe techniki do stworzenia przedsiębiorstwa bez jakichkolwiek granic.

Liderzy biznesowi wyznaczają kierunki transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Stawiane przez nich przyszłościowe cele biznesowe wymagają integracji z nowymi możliwościami i technikami - od sztucznej inteligencji (AI) i „Internetu rzeczy” (Internet of Things - IoT) po boty i usługi udostępniane w chmurze. Żadnego z tych rozwiązań nie można łatwo zintegrować ze starszymi platformami. Jednocześnie dyrektorzy IT nawiązują ścisłą współpracę z innymi organizacjami ze swojego środowiska biznesowego. Wymusza to budowanie zespołów bez wyznaczonych granic, w których pracownicy wewnętrzni, zewnętrzni członkowie zespołu, partnerzy i podwykonawcy mogą sprawnie współpracować niezależnie od lokalizacji, urządzenia i domeny.

Pracownicy: przekraczanie granic przedsiębiorstwa
Wspólne miejsca pracy i wysoki poziom mobilności stają się coraz ważniejszą metodą współpracy między organizacjami, kluczowego znaczenia nabiera dostępność archiwów wiadomości i plików z pełnym przeszukiwaniem. Równie istotna jest możliwość automatyzacji przepływów pracy i zacieśnienia współpracy między zespołami za sprawą integracji z zewnętrznymi aplikacjami, takimi jak Salesforce.com lub SAP. To nie jest prosty orzech do zgryzienia. Często dotychczasowe rozwiązania telekomunikacyjne nie są na tyle elastyczne, by mogły zostać dopasowane do nowych celów biznesowych i technik.

Pokonywanie granic za pomocą platform komunikacyjnych opartych na interfejsach API Naszą wizję przyszłości mogą zrealizować platformy komunikacyjne, w których rozszerzanie funkcjonalności UC&C realizują otwarte interfejsy API. Otwarte platformy ułatwiają integrację nowych procesów biznesowych i technik w narzędziach współpracy oraz zapewniają lepszą łączność między użytkownikami i dostęp do informacji w czasie rzeczywistym.

Rozwiązanie CPaaS (Communications Platform as a Service - Platforma komunikacyjna jako usługa) działa w chmurze, programiści mogą rozszerzać swoje narzędzia o komunikację głosową, wizualną i tekstową w czasie rzeczywistym bez konieczności budowania infrastruktury i interfejsów komunikacyjnych.

Procesy: bezpieczeństwo fizyczne i wirtualne nowej generacji
Interfejsy CPaaS umożliwiają programistom zbudowanie połączeń z autonomicznymi infrastrukturami, co zapewnia prosty i bezpieczny sposób wprowadzania narzędzi komunikacji i współpracy do systemów oraz procesów zarówno w ramach firmy, jak i poza nią.

Otwarte interfejsy API rozwiązania ALE Rainbow umożliwiają zespołom korzystanie z prewencyjnych powiadomień łączących urządzenia zabezpieczające budynku, wyposażenie robocze, a nawet alarmy przeciwpożarowe w jedną połączoną platformę komunikacyjną, co ułatwia ratowanie życia, zapobieganie przestojom i zabezpieczanie budynków.

Pokonywanie granic, utrzymanie kontroli: cztery poziomy bezpieczeństwa
Wraz ze wzrostem mobilności pracownicy przestają podlegać starym ograniczeniom, dlatego bezpieczeństwo wymaga zarządzania w czterech warstwach - operacyjnej, transportu, aplikacji i użytkownika. Istotnym elementem jest także zachowanie poufności prowadzonych działań, tak aby użytkownicy mogli widzieć tylko osoby z ich firmy lub osoby o profilu publicznym.

Dla całkowitego bezpieczeństwa platformy powinna także istnieć „druga para oczu”. Każde rozwiązanie CPaaS powinno być stale kontrolowane przez narzędzia zewnętrzne, takie jak skaner sieciowy nmap, narzędzie chmurowe Nessus do wykrywania luk w zabezpieczeniach, rozwiązanie Qualys do ochrony chmury oraz pakiet SSL Labs do testowania serwerów. Wszystkie elementy powinny również podlegać audytom dokonywanym przez niezależny podmiot zewnętrzny.

Systemy: przyjazne dla użytkowników aplikacje klasy korporacyjnej
Wielu dostawców odchodzi obecnie od własnych ofert i decyduje się na oferowanie otwartych interfejsów API. Dzięki zapewnionej w ten sposób łatwiejszej integracji z istniejącą infrastrukturą komunikacyjną zespoły IT mogą tworzyć więcej aplikacji. Dla dyrektorów ds. informatycznych przygotowujących przedsiębiorstwa na większą współzależność cyfrową oparta na chmurze hybrydowej platforma CPaaS może służyć jako motor napędowy transformacji cyfrowej. Umożliwia ona bowiem komunikację i współpracę zarówno wewnątrz firmy, jak i poza jej obrębem.

Według firmy Salesforce 79% badanych zespołów IT zajmuje się tworzeniem aplikacji dla klientów, partnerów lub pracowników. Rozbudowanie ich funkcjonalności o konferencje, komunikatory i rozmowy wideo pozwala na koordynację realizowanych zadań i jest istotnym czynnikiem napędzającym transformację cyfrową.

Jednak korporacyjne funkcje tych aplikacji - takie jak sieci VoWLAN, routing połączeń, usługi katalogowe lub integracja z kalendarzem - muszą być klasy konsumenckiej, jeśli chodzi o elegancję i łatwość używania. Połączona platforma staje się „maszyną relacji”, która pomaga działom informatycznym świadczyć usługi i rozwiązania przekształcające sposób pracy.

Gotowość na zmiany
Otwarte interfejsy API to duży krok w stronę połączonego przedsiębiorstwa z platformami łączącymi pracowników, procesy i systemy oraz współpracą w czasie rzeczywistym pozwalającą na podejmowanie świadomych decyzji i działań w całej organizacji. Wizja przedsiębiorstwa bez granic - ale z niezbędnymi mechanizmami kontrolnymi zabezpieczającymi firmę podczas transformacji cyfrowej - staje się rzeczywistością.

Źródło: ALE

Logowanie i rejestracja