Citrix został partnerem w zakresie innowacji zespołu Formuły 1 Red Bull Racing. Firma wykorzysta własne technologie wirtualizacyjne i sieciowe, by pomóc zespołowi Red Bull Racing ulepszyć współpracę między pracownikami rozlokowanymi na całym świecie, wspomóc zespół w wypuszczaniu na tor jak najlepiej przygotowanych bolidów oraz wprowadzić jak najlepsze strategie na dzień wyścigów.
Zespół Red Bull Racing, który jest już klientem Citrix, chce kształtować kierunek, w jakim podążają wyścigi Formuły 1. Technologia Citrix jest jednym ze środków, które umożliwiają dokonanie takiego postępu.
W wyścigach Formuły 1 o zwycięstwie potrafią decydować milisekundy. Zwycięskie zespoły wykorzystują najlepsze, dostępne technologie w celu zbierania danych telemetrycznych i prowadzenia analizy w czasie rzeczywistym, aby zyskać przewagę nad innymi. Red Bull Racing jest uznanym zespołem wyścigowym F1 i wykorzystuje najnowsze technologie we wszystkich aspektach startów w F1, począwszy od projektowania bolidów, skończywszy na opracowaniu strategii na dzień wyścigu.
"Relacja z Citrix zwiększa sprawność zespołu i pozwala naszym inżynierom pracować skuteczniej, niezależnie od ich lokalizacji. Możliwość wprowadzania innowacji i szybkiego reagowania na zmiany jest kluczowym elementem wyścigów Formuły 1. Rozszerzenie relacji z Citrix postrzegamy jako okazję do jeszcze lepszego wspierania naszych inżynierów pracujących nad polepszeniem osiągów naszych bolidów" - powiedział Christian Horner, Szef Zespołu Red Bull Racing.
Citrix wierzy w szerokie partnerstwo z organizacją, którą cechuje podobny sposób myślenia, duch innowacyjności oraz kultura. W partnerstwo, które nie tylko wyniesie markę spółki wyżej dzięki umieszczeniu jej logo na wyeksponowanych elementach bolidów wyścigowych i innego wyposażenia, lecz także da okazję do bardziej holistycznego współdziałania, w tym w zakresie współpracy technicznej oraz pokazów technologii przedstawiających sposób, w jaki rozwiązania Citrix są wykorzystywane do zwiększenia konkurencyjności zespołu Red Bull Racing na torze wyścigowym.
Już od roku 2007 Red Bull Racing przy wykorzystaniu technologii Citrix wprowadza rozwiązania, które mają za zadanie zmianę sposobu działania zespołu, w tym stałe zwiększanie wydajności zarówno w biznesie jak i na torze. Citrix XenDesktop umożliwia wyświetlanie wymagających sporych zasobów graficznych danych inżynieryjnych i operowanie nimi w zdalnych lokalizacjach. Pozwala to inżynierom z wielu różnych miast współpracować w czasie rzeczywistym i podejmować lepsze decyzje, co bezpośrednio przekłada się na lepszą wydajność i rezultaty na torze wyścigowym. Citrix NetScaler jest z kolei używany do bezpośredniego łączenia zewnętrznych dostawców do aplikacji stosowanych przez zespół Red Bull Racing, w sposób zapewniający wysoką jakość i bezpieczeństwo. Pozwala także na dostęp do systemów zarządzania jakością na potrzeby zarządzania kwestiami związanymi z komponentami bolidów.
Źródło: Citrix