Z przeprowadzonego przez NetApp badania branżowego na temat upowszechnienia się technologii flash w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce (EMEA) wynika, że przedsiębiorstwa wymagają wysokowydajnej pamięci masowej do obsługi najważniejszych aplikacji, ale niemal jedna czwarta z nich nie planuje wdrażania technologii flash. Jest to ważny wynik, ponieważ 85% z 3000 respondentów ankiety NetApp ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za decyzje zakupowe w sferze IT.
Najważniejsze wyniki ankiety:
• Największej wydajności wymagają aplikacje do płatności, CRM i business intelligence: Niemal połowa (46%) wszystkich uczestników ankiety zgadza się, że ich firma potrzebuje wysokowydajnych technologii pamięci masowej. Najwyższych poziomów wydajności w celu zapewnienia ciągłości działania firmy wymagają aplikacje do obsługi płatności, systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz aplikacje klasy Business Intelligence.
• Rynek technologii flash w EMEA nie jest nasycony: Pomimo zapewnień o wysokich wymaganiach w zakresie wydajności pamięci masowej niemal jedna czwarta respondentów podejmujących decyzje w sprawach IT nie stosuje technologii flash do obsługi żadnych aplikacji. Co więcej, tylko 16% używa technologii flash do obsługi płatności, systemów CRM oraz aplikacji klasy Business Intelligence. Ponad połowa (52%) uważa, że klienci byliby sfrustrowani, a niemal połowa (45,8%) - że straciliby zaufanie do firmy, gdyby pamięć flash i obsługa aplikacji korporacyjnych zawiodły przez godzinę w okresie szczytu. Niemal połowa (48%) uznała, że taka sytuacja przyniosłaby firmie straty finansowe.
• Wysoki poziom świadomości technologii flash i potencjał rozwojowy: Ponad trzy czwarte (78%) osób podejmujących decyzje w sprawach IT dysponuje odpowiednią wiedzą, by zainwestować w pamięć flash. Wiedza ta jest najmocniej ugruntowana w dużych firmach (28%). Pomimo tej świadomości 28% respondentów z dużych firm w regionie EMEA nie używa pamięci flash ani nie ma tego w planach. Niemal co piąta (18%) firma w regionie EMEA planuje wdrożyć technologię flash, a niemal połowa (48%) już ją wdrożyła. Tymczasem spośród dużych i średnich firm regionu 14% planuje wdrożyć technologię flash, przy czym największym potencjałem rozwojowym wyróżniają się mniejsze firmy (17%).
"Z badania tego wynika, że firmy chcą dysponować wysokowydajnymi rozwiązaniami klasy korporacyjnej oraz aplikacjami, od których w dużym stopniu zależy obsługa klientów i bieżąca działalność operacyjna. Ze względu na strategiczne znaczenie tych aplikacji oraz wysokowydajnej pamięci masowej zaskakuje, ale i napawa optymizmem to, że technologia flash nie jest jeszcze stosowana powszechnie i wymaga dalszej popularyzacji. NetApp stara się uświadamiać klientom zalety biznesowe płynące z technologii flash i pomaga przedsiębiorstwom wykorzystywać oferowane przez nią możliwości" - powiedział Maciej Bocian, Country Leader NetApp w Polsce.
Firma NetApp dysponuje przodującą w branży ofertą macierzy all-flash, aby zapewnić klientom skalę, szybkość i usługi danych wymagane przez centrum danych nowej generacji. Macierze flash firmy NetApp osiągają najlepsze wyniki w priorytetowych modelach wdrożeń, w tym w obsłudze wysokowydajnych aplikacji, zwirtualizowanej infrastruktury i infrastruktury typu chmurowego.
Źródło: NetApp