Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Chmura pomaga e-sklepom w świątecznym szczycie sprzedażowym

Cloud Chmura HandelBlack Friday i Cyber Monday, dni które rozpoczęły szaleństwo przedświątecznych akcji promocyjnych, dla wielu firm, nie tylko tych małych, wchodzących na rynek e-handlu, zamiast zakończyć się zwiększeniem wolumenu sprzedaży, spowodowały klęskę. Znaczna część witryn sklepowych korzysta z infrastruktury, która nie radzi sobie z wydajnością w okresie wzmożonej sprzedaży. Na jakie IT powinny postawić, by wzmożona aktywność klientów nie sparaliżowała działania ich biznesu?


Rynek e-handlu jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki na całym świecie. Według danych Ecommerce Europe już 43 proc. ludności Starego Kontynentu robi e-zakupy. Choć w Polsce współczynnik ten jest nieco niższy (37 proc.), rodzimy rynek e-sprzedaży rośnie każdego roku w dwucyfrowym tempie i prawdopodobnie podwoi swoją wartość w ciągu kolejnych pięciu lat.

Większa liczba wejść na stronę sklepu internetowego wiąże się z większą liczbą zapytań do baz danych, które często nie mają zaimplementowanych mechanizmów pozwalających na zbalansowanie obciążenia. Ponadto wzmożony ruch, może być odczytany przez mechanizmy zabezpieczające jako atak DDoS. Jak zatem e-sklepy mogą przygotować się do sprawnej obsługi akcji promocyjnych, nie tylko w okresie gwiazdkowych zakupów?     

Sezonowość sprzedaży wyzwaniem dla handlu elektronicznego
Specyfika branży handlowej sprawia, że jej przedstawiciele największe zyski notują w regularnie powtarzających się szczytach sprzedażowych. Według badania RJMetrics w listopadzie i grudniu e-handlowcy notują o 30 proc. większe zyski niż w pozostałych miesiącach roku. Okres od tzw. Czarnego Piątku aż do Wigilii Bożego Narodzenia przynosi od 50 do 100 proc. wyższe wpływy do kasy w porównaniu z resztą dni roboczych w roku. Wzmożony ruch na stronie sklepu internetowego stanowi wyzwanie nie tylko dla pracującego w nim personelu, ale także dla infrastruktury IT, na której zainstalowana jest witryna i aplikacje sprzedażowe. Mogłoby się wydawać, że to problem głównie małych sklepów, które oszczędzają na inwestowaniu w nowoczesne IT. Jednak nawet giganci branży handlowej nie zawsze radzą sobie z oblężeniem ich platform.

"Jak pokazało badanie IIBR dla niemal 30 proc. rodzimych e-handlowców z sektora MŚP duża sezonowość sprzedaży stanowi wyzwanie w rozwoju działalności. Wzmożony ruch na stronie sklepu w szczycie sprzedażowym, oraz wyraźnie mniejszy w innych okresach roku, powodują, że firma powinna posiadać odpowiednio dopasowane do tej specyfiki zasoby IT. Optymalnym sposobem poradzenia sobie z sezonowym natężeniem sprzedaży jest wykorzystanie chmury obliczeniowej. Zaletą takiego rozwiązania, jak np. wirtualny serwer prywatny w modelu cloud, jest elastyczność i skalowalność, co oznacza zdolność do zwiększania oferowanych zasobów IT wraz ze zmieniającymi się potrzebami firmy. Jeśli właściciel e-sklepu spodziewa się, że w danym okresie jego stronę będzie chciało odwiedzić wielokrotnie więcej użytkowników niż zazwyczaj, może błyskawicznie, bezpośrednio z panelu użytkownika, zamówić dodatkowe zasoby. Pozwolą mu one bezproblemowo obsłużyć spiętrzony ruch, nawet jeśli wyprzedaże przyciągną zaskakująco dużą liczbę e-zakupowiczów" - powiedział Marcin Zmaczyński, szef polskiego oddziału firmy Aruba Cloud.

Biznes coraz chętniej przenosi się do chmury
Analitycy Gartnera twierdzą, że jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś tzw. Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. W dobie transformacji cyfrowej stała się ona dla przedsiębiorstw jednym z kluczy do szybszego rozwoju i sprostania wymogom nieprzerwanej działalności. Badanie PMR wskazuje, że obecnie 25 proc. przedsiębiorstw w Polsce, które zatrudniają ponad 250 pracowników, korzysta z usług przetwarzania danych w chmurze, a rynek ten wzrośnie w 2016 roku o ponad 30 procent. Jeszcze bardziej optymistyczne dane prezentuje Intel, według którego 34 proc. dużych firm w Polsce użytkuje rozwiązania w modelu cloud. Analitycy rynku zgodnie przyznają, że nowoczesne organizacje bez względu na sektor i skalę działalności, coraz bardziej przekonują się do możliwości, jakie oferuje chmurowe przetwarzanie danych.

Cloud Shift napędza także rozwój sektora e-commerce
Nie ulega wątpliwości, że w biznesie internetowym rozwiązania cloudowe mają ogromny wpływ na zdolność firm do sprostania wyzwaniu działalności non stop i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Jak podaje Internet Retailer, amerykański Walmart, czyli jedna z największych sieci handlowych na świecie, tuż przed świątecznym szczytem sprzedażowym zainwestowała w większe zasoby infrastruktury chmurowej. Walmart spodziewa się, że między Świętem Dziękczynienia (czwarty czwartek listopada), a Cyberponiedziałkiem (pierwszy poniedziałek po tym święcie), stronę Walmart.com odwiedzi każdego dnia ponad 10 milionów klientów. Wydajniejsza infrastruktura chmurowa ma zagwarantować potentatowi pełną dostępność witryny oraz mobilnej aplikacji sprzedażowej pomimo gwałtownego napływu dziesiątek milionów zakupowiczów. Co ważne, według sondażu przeprowadzonego na zlecenie IBM, niemal 43 proc. rodzimych przedstawicieli e-handlu uważa, że cloud computing stanowi dziś fundament IT.

"Gdy rozmawiam z przedstawicielami branży e-commerce czasem spotykam się z pytaniem, dlaczego chmura miałaby być lepsza od serwera dedykowanego, z którego obecnie korzystają. Argumentów przemawiających za modelem Infrastructure as a Service jest wiele, stąd sformułowanie odpowiedzi przychodzi mi bez trudu. Choć hasła - skalowanie pionowe, poziome czy czasowe - mogą wydawać się tajemnicze, oznaczają po prostu możliwość łatwego dopasowania zasobów IT do aktualnych potrzeb sklepu. Hosting w chmurze jest też antidotum na tzw. problem wąskiego gardła, szczególnie dotkliwy dla e-sprzedawców. Zastosowanie Cloud VPS oznacza szybsze ładowanie stron i większą stabilność, natomiast backup w chmurze i usługa disaster recovery pozwalają w razie awarii przywrócić system do sprawności w kilkanaście minut. W przypadku serwera dedykowanego taka naprawa mogłaby trwać nawet kilka(naście) godzin, co dla e-sklepu oznacza znaczny uszczerbek finansowy i wizerunkowy. Wysoka dostępność zagwarantowana w umowie SLA, przerzucenie odpowiedzialności za IT na usługodawcę, czy płatność jedynie za realnie wykorzystywane zasoby - to i tak nie wszystkie atuty, które sprawiają, że otrzymuję coraz więcej zapytań od potencjalnych klientów z sektora handlowego" - dodaje Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Niedostępność stron i aplikacji zmorą nowoczesnych przedsiębiorców
Przestoje w działalności wynikające z awarii systemów IT są dla przedsiębiorstw niezwykle kosztowne. Według Veeam Availability Report 2016, średni koszt godziny przestoju aplikacji o znaczeniu krytycznym w dużym przedsiębiorstwie w Polsce wynosi 76 tysięcy dolarów. Koszt ten nie uwzględnia uszczerbku na wizerunku firmy, który długofalowo może być nawet bardziej dotkliwy dla marki niż bezpośrednie straty finansowe. W przypadku e-handlu niedostępność witryny ma szczególnie przykre skutki, ponieważ sklep traci zyski najczęściej w szczycie zakupowym, a potencjalni klienci uciekają do konkurencji. W ostatnich dniach problemów nie ustrzegł się nawet światowy lider e-handlu doświadczając jedynie 20 minutowego przestoju zanotował stratę szacowaną na 3,75 mln dolarów. Choć dla takiego giganta jak Amazon uszczerbek ten nie oznacza poważnych problemów, to pokazuje jak cenna jest stała dostępność usług IT.

"Bez względu na to, czy e-sprzedawcy są w trakcie najgorętszego dla nich okresu w roku, czy w nieco spokojniejszym sezonie, warto by pomyśleli o zapewnieniu swojemu biznesowi optymalnego zaplecza IT. Utrzymywanie własnej infrastruktury niejednokrotnie stanowi duże wyzwanie finansowe i kadrowe, szczególnie dla sektora MŚP. Dlatego dobrym pomysłem jest zaufanie solidnemu usługodawcy, który oferuje infrastrukturę w modelu cloud. Taka strategia redukuje koszty związane z inwestycjami w sprzęt i jego utrzymanie, a dodatkowo daje większą gwarancję działalności bez przerw, nawet w okresach największego zainteresowania klientów" - podsumowuje ekspert Aruba Cloud.

Źródło: Aruba Cloud

Logowanie i rejestracja