Podczas konferencji Horizon w San Francisco, firma Google poinformowała o powołaniu nowej marki - Google Cloud - w ramach której firma będzie rozwijać usługi chmurowe, dotychczas znane pod takimi markami jak Google Cloud Platform, Google for Work oraz innymi skierowanymi do klientów korporacyjnych.
"Klienci nieustannie pytali: czy Google serio myśli o sektorze Enterprise? Wyjątkowo nas to irytowało, gdyż od dawna bardzo poważnie podchodzimy do działania w segmencie dużych firm" - tłumaczyła tłumaczyła Diane Greene, wiceprezes Google'a, odpowiedzialna za dział chmurowy koncernu.
Google Cloud, nowa marka znana była wcześniej pod kilkoma nazwami, od kilkunastu miesięcy funkcjonowała w ramach działu Google For Work w ramach którego rozwijano takie usługi jak Compute Engine, App Engine i Apps, nieoficjalnie określanego mianem Google Enterprise.
Teraz wszystkie ww. usługi wraz z takimi rozwiązaniami jak zaawansowana analiza danych oraz machine learning rozwijane będą w ramach Google Cloud.
W trakcie konferencji Horizon poinformowano również, że pakiet Apps for Work będzie oferowany pod nazwą G Suite, zyskując jednocześnie wiele nowych funkcjonalności, zwiększających jego konkurencyjność wobec Microsoft Office 365.
Firma zapowiedziała również, że w przyszłych zeznaniach finansowych wprowadzi nowe wskaźniki, obrazujące przychody z działalności chmurowej.