Firma ALE, udostępnia chmurową aplikację serwisową ProActive Lifecycle Management, umożliwiającą partnerom i klientom uzyskanie w jednym bezpiecznym portalu WWW kompleksowego przeglądu działających w danej sieci przełączników i kontrolerów Alcatel-Lucent Enterprise.
Narzędzie ProActive Lifecycle Management (PALM) współpracuje z systemem Alcatel-Lucent OmniVista 2500 Network Management System. Partnerzy biznesowi i klienci mogą jednym kliknięciem uzyskać kompleksowy przegląd sieci - narzędzie zbiera bezpiecznie za pośrednictwem chmury numery modeli, numery seryjne, adresy MAC i wersje systemów operacyjnych produktów LAN i WLAN Alcatel-Lucent Enterprise. Zebrane dane zostają następnie zestawione z informacjami dotyczącymi cyklu eksploatacji poszczególnych produktów - zarówno sprzętu, jak i oprogramowania - takimi jak stan gwarancji czy wsparcia technicznego. Korzystanie z narzędzia PALM jest opcjonalne. Można je skonfigurować w systemie OmniVista 2500 działającym w sieci klienta, tak aby wysyłało informacje o urządzeniach sieciowych Alcatel-Lucent Enterprise do bezpiecznej (HTTPS) chmurowej infrastruktury ALE. Przesyłane informacje dotyczą wyłącznie serwisowania i wsparcia - nie zawierają szczegółowych danych klienta takich jak adresy IP czy dane na temat ruchu sieciowego.
Partnerzy biznesowi mogą uprościć procesy udzielania pomocy swoim klientom i ograniczyć ryzyko w ich sieciach poprzez dopilnowanie, że zainstalowane są najnowsze wersje systemów operacyjnych oraz że elementy infrastruktury są objęte ważnymi umowami serwisowymi. Zautomatyzowanie zbierania tych informacji zdecydowanie upraszcza i przyśpiesza cały proces. Klienci mogą uprościć planowanie swoich budżetów na infrastrukturę sieciową dzięki prostemu narzędziu szybko ustalającemu, które urządzenia należy odświeżyć lub zmodernizować oraz które usługi należy odnowić.
"Koncentrujemy się na wzmocnieniu więzi między naszymi klientami a partnerami, tak aby sieci przedsiębiorstw zawsze wspomagały ich działalność. Narzędzie ProActive Lifecycle Management pozwala zautomatyzować procesy tradycyjnie wykonywane ręcznie, co pomoże naszym klientom i partnerom usprawnić eksploatację sieci. Nasi partnerzy biznesowi mogą pomóc klientowi zaplanować wydatki, a jednocześnie zapewnić gotowość sieci na przyszłe wyzwania, co pozwoli im wzmocnić swoją pozycję jako zaufanego doradcy" - powiedział Philippe Bletterie, dyrektor działu sieci ALE.
Źródło: Alcatel-Lucent Enterprise