Mirantis, firma rozwijająca otwartą chmurową platformę OpenStack, oraz SUSE, dostawca systemu Linux i rozwiązań open source, poinformowały o nawiązaniu współpracy. Ma ona na celu świadczenie klientom Mirantis korzystającym z otwartej platformy chmurowej OpenStack usług pomocy technicznej dla systemu Linux.
Obie firmy będą współpracować nad kwestiami technicznymi, by produkt SUSE Linux Enterprise Server stał się platformą programistyczną do rozwijania środowiska Mirantis OpenStack. Firmy będą też współpracować w zakresie produktów Red Hat Enterprise Linux i CentOS, dzięki czemu Mirantis stanie się uniwersalnym punktem świadczącym usługi pomocy technicznej dla platformy OpenStack w dziedzinie najpopularniejszych dystrybucji systemu Linux.
"Wielu z naszych większych klientów korzysta z dwóch, a nawet trzech różnych dystrybucji systemu Linux. Teraz jako użytkownicy platformy OpenStack mogą w jednym miejscu uzyskać kompleksową pomoc techniczną dla najpopularniejszych dystrybucji systemu Linux - w naszej firmie. Na świecie tysiące przedsiębiorstw z różnych branż korzysta właśnie z systemów SUSE, gdyż towarzyszą im niezawodne usługi serwisowe, na których można polegać. Współpraca nawiązana z firmą SUSE zapewni naszym klientom posiadającym prywatne rozwiązania chmurowe dostęp do pomocy technicznej dla systemu Linux" - powiedział Boris Renski, współzałożyciel i dyrektor ds. marketingu w firmie Mirantis.
SUSE i Mirantis wykorzystają wszelkie możliwości współpracy, by jeszcze bardziej zoptymalizować produkt SUSE Linux Enterprise Server (SLES) na potrzeby platformy Mirantis OpenStack, oraz udostępnią wszystkie zmiany odpowiednim projektom open source.
Firma Mirantis jest dostawcą rozwiązania do budowy chmury opartej na OpenStack. Zapewnia swoim klientom elastyczny wybór nie tylko systemu operacyjnego, a także mechanizmów wirtualizacji - dostosowując się do wymogów obciążeń serwerowych lub umiejętności posiadanych przez personel. Obecnie Mirantis oferuje za pośrednictwem Internetu pomoc techniczną, poprawki i aktualizacje dla systemów SUSE Linux Enterprise Server, Red Hat Enterprise Linux (RHEL) oraz CentOS. Pakiety wsparcia technicznego na najwyższym poziomie Priority są dostępne na zasadzie rocznej lub trzyletniej subskrypcji i obejmują dostęp do aktualizacji zabezpieczeń oraz innych poprawek, a także całodobową pomoc techniczną świadczoną telefonicznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej we wszystkie dni w roku – z gwarantowanym terminem odpowiedzi w ciągu godziny.
Pomoc techniczna jest dostępna do aktualnych wersji produktów SUSE Linux Enterprise Server, RHEL i CentOS.
Źródło: SUSE