Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
Altaro VM Backup

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku

Od specjalistów IT bardzo często wymaga się posiadania dodatkowych certyfikatów potwierdzających umiejętności w obszarze, za który są odpowiedzialni. Odpowiednie certyfikaty, w parze z posiadanymi kompetencjami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, często pomagają wspiąć się na kolejn...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!
Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!

Wielkimi krokami zbliża się nowe wydanie Altaro VM Backup, rozwiązania przeznaczonego do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup oznaczonej numerem 7.6 wprowadzono kilka istotnych usprawnień. ...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Aktualności

Umyj ręce zanim ściągniesz Pokemon Go

pokemon goZa każdym razem kiedy pojawia się temat przestrzegania bezpieczeństwa w kontekście popularnej aplikacji, większość specjalistów IT kręci z niedowierzaniem głową. Kiedy okazało się, że gra Pokemon Go jest rozpowszechniana na serwerach załadowanych złośliwym oprogramowaniem, większość ekspertów od bezpieczeństwa dziwiła się dlaczego nikt tego nie sprawdził? Tym bardziej, że nie jest to pierwsza aplikacja mobilna, która ma problem z kwestią bezpieczeństwa. Wystarczy przypomnieć sytuację, kiedy przez standardową aplikację latarki w telefonie doszło do wycieku wielu danych do nieznanych serwerów w Chinach.


Pracownicy Niantic Labs obiecali jednak, że rozwiążą pojawiające się problemy w kolejnej wersji Pokemon Go. Dobrą wiadomością jest to, że złapanie malware jest zazwyczaj ograniczone do przypadków pobrania aplikacji z innych miejsc niż poprzez uruchamianie jej przez Apple i Google. Ci dwaj dystrybutorzy włożyli duży wysiłek, w celu upewnienia się, że aplikacja spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa.

Eksperci z Barracuda Networks przypominają, że nawet największe inwestycje w bezpieczeństwo IT, nie zastąpią edukacji użytkowników końcowych. Technologie bezpieczeństwa nie będą pomocne, gdy użytkownik padnie ofiarą oszustwa typu phishing, które pobierze wirusa malware na urządzenie. Nie minie także wiele czasu zanim wirus przekaże złośliwe oprogramowanie ransomware, które zostanie wykorzystane do kradzieży danych czy ich zaszyfrowania.

Prawdziwym problemem jest to, że firmy, które pozwalają użytkownikom na podłączanie swoich urządzeń do firmowej sieci, tak naprawdę nie wiedzą, gdzie logowały się one ostatnio. Jest więcej niż prawdopodobne, że łączyły się przynajmniej z jedną stroną internetową, na której był malware. Zanim ktokolwiek zdąży zareagować wirus jest już w trakcie znalezienia drogi do ominięcia korporacyjnej zapory.

Choć istnieją narzędzia uniemożliwiające użytkownikom dostęp do serwisów, które stwarzają okazję do załadowania złośliwego oprogramowania, to faktem jest, że obecnie trudno nadążyć za hakerami. Są oni szczególnie pomysłowi w znajdowaniu nowych i kreatywnych sposobów rozpowszechniania wirusów. Jedyną rzeczą jaką firmy mogą zrobić, żeby minimalizować to ryzyko, jest stałe przypominanie użytkownikom końcowym o potrzebie większej higieny bezpieczeństwa danych. Podobnie jest z kontrolowaniem rozprowadzania zarazków przez przypominanie ludziom o myciu rąk… Firmy muszą być aktywne w informowaniu o byciu ostrożnym na witrynach, które ich pracownicy odwiedzają. Niestety tylko w idealnym świecie higiena bezpieczeństwa IT będzie nauczana w każdej szkole.

A w międzyczasie, aplikacje typu Pokemon Go potwierdzają racje ekspertów od bezpieczeństwa IT. Jest to jednak słabe pocieszenie, gdy muszą się oni zmierzyć z zainfekowaniem sieci firmowej przez takie aplikacje. Jedyną otuchą jest fakt, że w porównaniu z poprzednim tygodniem wzrosła liczba osób świadomych zagrożeń wynikających z pobierania aplikacji gier z nieznanych źródeł.

Źródło: Barracuda