Firma Veeam Software, innowacyjny dostawca rozwiązań zapewniających stałą dostępność przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), opublikowałą dziś wyniki finansowe za drugi kwartał 2016 roku. W tym okresie jej przychody z zamówień wzrosły o 38 proc. rok do roku, co potwierdza rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw z całego świata na nieprzerwaną dostępność.
Wzrost łącznych przychodów z zamówień w ujęciu kwartał do kwartału był jeszcze wyższy i wyniósł 40 proc., co wskazuje na znakomite wyniki, jakie Veeam osiągnął w pierwszej połowie 2016 r. Sukces firmy był możliwy dzięki dostarczaniu rozwiązań, które zapewniają wskaźniki czasu i punktu przywracania (RTPO) nieprzekraczające 15 minut dla wszystkich aplikacji i danych, co pozwala spełnić wymogi współczesnych umów SLA. Klientami Veeam jest obecnie 70 proc. przedsiębiorstw z listy Fortune 500 oraz połowa z listy Global 2000. Firma odnotowała 40-procentowy wzrost łącznych przychodów z dużych zamówień rok do roku i przekroczyła próg 200 tysięcy klientów płacących za jej produkty.
"Pierwsza połowa 2016 r. była dla Veeam znakomitym okresem. Nasz udział w rynku korporacyjnym nadal rośnie. Dzieje się to w miarę, jak przedsiębiorstwa starają się spełnić potrzeby użytkowników, którzy zaczynają korzystać z technologii rewolucjonizujących biznes, takich jak platformy chmurowe, mobilne i społecznościowe. Zapowiedzieliśmy udostępnienie niebawem pakietu Veeam Availability Suite 9.5, a także znaleźliśmy się w gronie liderów w czerwcowym raporcie firmy Gartner pt. 2016 Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software. Poszerzyliśmy i wzmocniliśmy zespół kierowniczy, aby kontynuować podróż, której celem jest przekroczenie granicy miliarda dolarów przychodu. Jednocześnie zrobiliśmy ważny krok w tym kierunku, zdobywając 200-tysięcznego klienta. Ogółem był to dla nas fantastyczny początek 2016 roku" - powiedział Peter Ruchatz, dyrektor ds. marketingu w firmie Veeam.
O szybkim rozwoju firmy świadczy również to, że dekadę po wprowadzeniu pierwszego produktu - Veeam FastSCP for VMware ESX Server - Veeam ogłosił w tym kwartale przekroczenie progu 200 tysięcy klientów. 200-tysięcznym klientem firmy jest Hard Rock Hotel & Casino Las Vegas - kompleks będący doskonałym przykładem przedsiębiorstwa działającego non stop (Always-On Enterprise). Aby sprostać oczekiwaniom klientów Hard Rock Hotel & Casino musi funkcjonować nieprzerwanie przez cały rok. Hotel zajmuje niemal 11 hektarów i oferuje ponad 1500 pokoi gościnnych, a także tętniące życiem kasyno, sale konferencyjne, wiele znanych lokali rozrywkowych oraz niezliczone restauracje i bary.
"Choć dobrze wiadomo, że tradycyjne technologie backupu nie spełniają już potrzeb nowoczesnych firm, jesteśmy bardzo zadowoleni, że klienci tak powszechnie doceniają nasze innowacyjne podejście do zapewniania dostępności w skali całego przedsiębiorstwa. Nasze najnowsze wyniki jasno wskazują, że w branży zachodzą przełomowe zmiany, a nasz 200-tysięczny klient, Hard Rock Hotel and Casino Las Vegas, to świetny przykład doniosłej roli, jaką w nowoczesnym biznesie odgrywają rozwiązania Veeam. Firmy każdej wielkości porzucają tradycyjne myślenie i zaczynają rozumieć, że stała dostępność jest obecnie nieodzowna. Nasza strategia jest jasna: będziemy nadal dodawać do oferty produkty i funkcje, które nie tylko spełniają potrzeby współczesnych użytkowników, ale również stanowią fundament przyszłych rozwiązań" - stwierdził Peter McKay, nowo mianowany prezes i dyrektor operacyjny firmy Veeam.
Oto inne, ważne dla Veeam wydarzenia z drugiego kwartału 2016 r.:
• Peter C. McKay, do niedawna starszy wiceprezes i dyrektor generalny na Amerykę w VMware, został mianowany prezesem i dyrektorem operacyjnym (COO) firmy Veeam, a William H. Largent, dotychczasowy wiceprezes zarządu, został powołany na stanowisko dyrektora generalnego (CEO).
• Veeam nadal odnotowuje imponujący wzrost w chmurze, zwłaszcza w związku z rosnącym popytem na rozwiązania Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Liczba transakcji w programie Veeam Cloud & Service Provider (VCSP), który oferuje dostawcom usług okazję zdobycia nowych klientów i zwiększenia cyklicznych przychodów, wzrosła o 76 proc. rok do roku. W programie VCSP uczestniczy już ponad 12 400 dostawców usług oraz rozwiązań chmurowych z całego świata, a ponad 1900 spośród tych partnerów jest licencjowanych do świadczenia usług Veeam Cloud Connect.
• 205000 klientów na całym świecie. W drugim kwartale 2016 r. Veeam zdobył łącznie 12 500 klientów płacących za jego rozwiązania, powyżej historycznej średniej, która wynosi około 3500 nowych klientów miesięcznie.
• Rozwiązania Veeam chronią 11,8 mln maszyn wirtualnych.
• 41000 członków sieci ProPartner na całym świecie. Duży nacisk, jaki Veeam kładzie na kanał sprzedaży, przyciąga nowych resellerów, dostawców usług i partnerów VAR.
• Nowe zamówienia na licencje Microsoft Hyper-V. Wzrost o 49 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Veeam został finalistą w dwóch kategoriach nagród Microsoft Partner of the Year 2016: Application Development (tworzenie aplikacji) oraz Microsoft Azure Certified ISV Solution (rozwiązanie niezależnego producenta oprogramowania, certyfikowane do działania w Microsoft Azure). Nagroda jest uznanym standardem doskonałości w branży, więc firma poczytuje sobie za zaszczyt, że została wyróżniona jako część tej elitarnej grupy.
"Veeam nadal odnotowuje duże wzrosty przychodów, pomimo niekorzystnej sytuacji na rynku. W 2015 r. cały rynek oprogramowania do ochrony i przywracania danych wzrósł zaledwie o 0,9 proc. przy bieżących kursach walut, ale przychody Veeam zwiększyły się o 21,5 proc., mimo znacznie mocniejszego kursu dolara amerykańskiego. Jeśli firma chce osiągnąć zamierzony cel, jakim jest przekroczenie granicy miliarda dolarów rocznego przychodu w 2019 r., musi rosnąć średnio o 30 proc. rok do roku. Najnowsze wyniki wskazują, że utrzymuje to tempo, i to z pewnym zapasem" - powiedział Phil Goodwin, dyrektor ds. badań nad ochroną, dostępnością i przywracaniem danych w IDC.
Źródło: Veeam