Firma Aruba Cloud, specjalizująca się w dostarczaniu usług chmurowych, hostingowych, poczty elektronicznej, certyfikowanej poczty elektronicznej i usług rejestracji domen, uruchomiła pilotażowy program partnerski dla polskich startupów, w ramach którego udostępni młodym firmom, dopasowane do ich potrzeb, rozwiązania technologiczne w modelu chmurowym.
"Według IDC, rynek usług w chmurze rośnie w Polsce wielokrotnie szybciej od tradycyjnych usług IT, a jego wartość w ciągu najbliższych czterech lat niemal potroi się. Co więcej, niedawny raport BSA wskazał, że Polska awansowała na dziesiąte miejsce w rankingu najbardziej przyjaznych chmurze państw na świecie. Chcemy wykorzystać ten trend i być coraz silniejszym graczem na rodzimym, cloudowym boisku. Współpraca z Otagio.com oraz innymi startupami jest dla nas elementem szerszej strategii edukacji mikrofirm i sektora MŚP na temat zalet usług chmurowych. Jestem przekonany, że nasz program partnerski przyniesie korzyści wszystkim zaangażowanym w niego uczestnikom" - skomentował Marcin Zmaczyński, Country Manager CEE w Aruba Cloud.
Aruba Cloud od lat wspiera innowacyjne i użyteczne projekty technologiczne na rynkach europejskich. Także w Polsce, już na jesieni tego roku, Aruba Cloud oficjalnie uruchomi program partnerski dla młodych przedsiębiorców, którzy planują rozwijać swoje internetowe startupy. Na początku działalności inicjatywy te nie generują jeszcze zysków i często zmagają się z problemem braku środków na inwestycje w niezbędną infrastrukturę IT. Cloud computing zmienia sposób, w jaki firmy korzystają z zasobów informatycznych. Tę rewolucję technologiczną wykorzystuje Aruba Cloud, która w ramach programu partnerskiego udostępni najlepiej rokującym startupom infrastrukturę w chmurowym modelu IaaS (Infrastructure-as-a-Service). Dzięki temu młoda firma nie będzie musiała inwestować w zakup czy budowę własnej infrastruktury IT. Zamiast utrzymywać fizyczne serwery, startup będzie mógł rozwijać swoje serwisy i aplikacje webowe w chmurze, której zaletami są m.in. elastyczność i skalowalność. Cechy te oznaczają zdolność do zwiększania oferowanych zasobów wraz z rozwojem firmy i jej rosnącymi potrzebami w zakresie IT. Właśnie takich atutów poszukuje wielu młodych przedsiębiorców.
Pierwszym uczestnikiem pilotażowego programu Aruba Cloud został startup Otagio.com, dzięki któremu użytkownicy sieci mogą zadbać o bezpieczeństwo swojego mienia. Zarejestrowanie smartfona, roweru lub innego przedmiotu w „wirtualnym biurze rzeczy znalezionych”, pozwoli łatwiej odnaleźć go w przypadku kradzieży lub przypadkowego zagubienia. Funkcjonowanie Otagio.com opiera się na zaangażowaniu społeczności internautów. Ich czujność, w połączeniu z bazami danych Otagio, przyczyni się nie tylko do skuteczniejszego odnajdywania zagubionych rzeczy, ale również do zapobiegania kradzieżom i działalności paserów. Wakacje oraz imprezy masowe zwiększają ryzyko utraty dóbr osobistych, stąd pomysł przetestowania Otagio.com podczas 22. Przystanku Woodstock, który już w dniach 14-16 lipca odwiedzą setki tysięcy fanów muzyki.
Do programu partnerskiego Aruba Cloud będą mogły przystąpić polskie startupy, działające krócej niż trzy lata. Ich przedstawiciele powinni zaprezentować dokładny opis projektu, swój model biznesowy i plan rozwoju, w co najmniej trzyletniej perspektywie. Młoda firma, która zostanie zakwalifikowana do programu, otrzyma od Aruba Cloud dopasowane do swoich potrzeb rozwiązanie technologiczne w modelu chmurowym. Wraz z nim odbierze vouchery o wartości od kilku do nawet kilkunastu tysięcy euro, co pozwoli jej korzystać z usług Aruba Cloud przez kolejne 36 miesięcy.
Szczegółowe warunki uczestnictwa w programie zostaną udostępnione na dedykowanej stronie tego projektu, która wystartuje wraz z jego oficjalnym uruchomieniem na jesieni tego roku. Więcej informacji na temat Aruba Cloud można znaleźć na stronie: www.arubacloud.pl.
Źródło: Aruba Cloud