Firma Veeam Software, innowacyjny dostawca rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), podała dziś wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. W tym okresie jej przychody z zamówień wzrosły o 24 proc. rok do roku, co potwierdza rosnące zapotrzebowanie branży na nieprzerwaną dostępność.
W pierwszym kwartale bieżącego roku Veeam zanotował 75-procentowy wzrost przychodów z dużych zamówień. Sukces ten jasno pokazuje, że przedsiębiorstwa doceniają innowacyjne podejście Veeam do dostarczania rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność oraz wskaźniki czasu i punktu przywracania (RTPO) na poziomie poniżej 15 minut dla wszystkich aplikacji i danych.
"Backup dogorywa i nic mu już nie pomoże. Wszyscy potrzebują i dopominają się o dostępność. W niedawnym badaniu 84 proc. dyrektorów IT przyznało, że w ich organizacji występuje deficyt dostępności – rozbieżność między tym, czego domagają się użytkownicy, a tym, co może zapewnić dział IT. Veeam pomaga przedsiębiorstwom rozwiązać ten problem. Nasze wyniki za pierwszy kwartał pokazują, że zapotrzebowanie na rozwiązania Veeam do gwarantowania stałej dostępności dynamicznie się zwiększa, a my możemy oczekiwać podobnego tempa wzrostu w całym 2016 roku" - powiedział Ratmir Timashev, dyrektor generalny Veeam.
"Jest zupełnie oczywiste, że w tym segmencie rynku Veeam oferuje najlepsze oprogramowanie. Mało kto jednak wie, że Veeam stworzył zespół specjalistów sprzedażowych i technicznych, którzy wspierają dostawców usług chmurowych - powiedział Will Baccich, dyrektor generalny Global Data Vault, złotego partnera Veeam w programie Cloud & Service Provider (VCSP). - Ten wysoki stopień wsparcia nie przypomina niczego, z czym mieliśmy do czynienia do tej pory. Veeam pomógł nam szybko rozwinąć działalność DRaaS, jednocześnie zapewniając naszym klientom 100-procentową niezawodność usług".
"Wiemy, że dostępność jest kluczem do transformacji cyfrowej. Wszystkie organizacje, bez względu na wielkość i branżę, zwracają się w kierunku technologii, aby radykalnie zwiększyć swoją wydajność i zadowolenie klientów. W pędzącym naprzód cyfrowym świecie nie ma miejsca na samozadowolenie ani usprawiedliwienia dla przestojów. Veeam pomaga dyrektorom IT stanąć na czele tych zmian i sprostać wyzwaniom w ich organizacjach" - powiedział Peter Ruchatz, dyrektor ds. marketingu w firmie Veeam.
Veeam nadal odnotowuje znaczące wzrosty w chmurze, zwłaszcza w miarę nasilania się popytu na usługi usuwania skutków awarii (Disaster Recovery as a Service, DRaaS). W porównaniu z poprzednim rokiem o 82 proc. wzrosła liczba transakcji w świętującym szóstą rocznicę programie Veeam Cloud & Service Provider (VCSP), który oferuje dostawcom usług możliwości zdobycia nowych klientów i zwiększania cyklicznych przychodów. W programie VCSP uczestniczy już ponad 11 200 dostawców usług oraz rozwiązań chmurowych, a wśród nich 1300 partnerów jest licencjonowanych do świadczenia usług Veeam Cloud Connect. Rozwiązanie Veeam Managed Backup Portal dla dostawców usług, które udostępniono w pierwszym kwartale, to kolejny dodatek do szerokiej, chmurowej oferty Veeam. Produkt ten uzupełnia usługę Veeam Cloud Connect, która oferuje kompleksową platformę do dostarczania usług BaaS (Backup-as-a-service) i DRaaS, w ramach sieci usługodawców stworzonej przez Veeam.
W pierwszym kwartale 2016 r. firma odnotowała również następujące osiągnięcia:
• 193000 klientów na całym świecie. W pierwszym kwartale 2016 r. Veeam zdobył blisko 11 000 klientów płacących za jego rozwiązania, zgodnie z historyczną średnią, która wynosi około 3500 nowych klientów miesięcznie.
• 11,1 mln maszyn wirtualnych chronionych przez rozwiązania Veeam.
• 39000 członków programu ProPartner na całym świecie. Duży nacisk, jaki Veeam kładzie na kanał sprzedaży, przyciąga nowych resellerów, dostawców usług i partnerów VAR.
• Nowe zamówienia na licencje Microsoft Hyper-V. Wzrost o 34 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
• Światowy Dzień Dostępności. W reakcji na rosnące zapotrzebowanie użytkowników na ciągłość biznesową, 30 marca Veeam obchodził drugi Światowy Dzień Dostępności, aby uświadomić klientom, że sam backup już nie wystarczy.
"Połączyliśmy Veeam Availability Suite i nasze własne zasoby chmurowe, aby stworzyć ReVirt, unikatową usługę ciągłości biznesowej. We współpracy z Veeam możemy zaoferować rozwiązanie, które eliminuje deficyt dostępności, a zarazem sprawia, że na nasz produkt DRaaS mogą sobie pozwolić organizacje każdej wielkości" - powiedział Gregor Frimodt-Møller, dyrektor generalny Any.Cloud, złotego partnera Veeam w programie Cloud & Service Provider (VCSP).
"Veeam oferuje skalowalne rozwiązanie klasy korporacyjnej, które wspiera naszą firmę dziś i będzie wspierać ją w przyszłości, kiedy zdobędziemy więcej klientów - powiedział Lee Marshall, szef działu IT, infrastruktury i operacji w firmie KNEIP, która jest klientem Veeam. - Żadna firma nie chce ryzykować utraty danych. Dzięki Veeam zyskujemy stuprocentową pewność, że nasze kopie zapasowe i repliki są przetestowane i że będzie można je przywrócić".
Źródło: Veeam Software