Citrix zapowiedział zmiany w swoim programie partnerskim i instrumentach motywacyjnych. Firma wprowadza zachęty dla partnerów, które nagradzają konkretne działania sprzedażowe. Mówiąc ściślej, Citrix wprowadza nową premię za pojawiające się możliwości sprzedaży identyfikowane i kwalifikowane przez partnerów, precyzuje istniejące instrumenty motywacyjne, aby skupić się na obiektywnych celach, oraz zwiększa fundusze marketingowe, aby stymulować rozwój partnerów.
Instrumenty motywacyjne pozwolą nagradzać partnerów za wartość, którą wnoszą oni do całego cyklu sprzedaży, skupiając się na dwóch oddzielnych funkcjach sprzedażowych: identyfikowaniu i kwalifikowaniu nowych możliwości oraz sprzedaży rozwiązań obecnym i nowym klientom.
"Chcemy pomóc partnerom w sprzedaży naszych rozwiązań do przedsiębiorstw średniej wielkości i sprawić, by współpraca z nami była dla nich jak najbardziej rentowna. Celem zmian, o których dziś informujemy, jest promowanie rozwoju, stymulowanie zysków i zapewnienie większej przewidywalności naszym partnerom, zwłaszcza tym, którzy również inwestują w relacje z nami" - mówi Kimberly Martin, wiceprezes, Worldwide Partner Sales and Strategy, Citrix.
Ulepszone zasoby i premie związane z identyfikowaniem i kwalifikowaniem nowych możliwości sprzedaży
Aby stymulować działania związane z generowaniem popytu na rynku firm średniej wielkości, Citrix wprowadza nowy Fundusz Rozwoju Strategicznego dla swoich autoryzowanych partnerów - Citrix Solution Advisors (CSA) oraz dystrybutorów. Fundusz, który ma być wprowadzony w lipcu 2016 r. w obu Amerykach i regionie EMEA, zastąpi istniejące programy finansowania marketingu i zapewni partnerom fundusze kompensujące koszt planowanych oraz udokumentowanych działań marketingowych, które mają największy potencjał zwrotu z inwestycji. W późniejszym terminie program zostanie rozszerzony na region Azji i Pacyfiku oraz Japonię.
Ponadto 9 maja Citrix uruchomi nowy program Net New Partner Sourced, który zakłada nagradzanie partnerów za identyfikowanie i kwalifikowanie nowych możliwości sprzedaży, zwłaszcza na rynku firm średniej wielkości. W ramach programu partnerzy będą mogli uzyskać 7-procentową zniżkę naliczaną z góry za wszystkie nowe, zakwalifikowane przez nich możliwości sprzedażowe. Ta nowa zachęta łączy się z istniejącymi sugerowanymi rabatami, takimi jak Specialist CAR Plus oraz Opportunity Registration for Networking. Partnerzy nadal będą nagradzani za sprzedaż rozwiązań we wszystkich segmentach rynku w ramach programu Citrix Advisor Rewards, bez względu na to, czy to oni finalnie zrealizują zamówienie. Ogółem, partnerzy mogą zwiększyć swoje premie motywacyjne nawet do dziesięciu procent.
Uproszczone premie za sprzedaż rozwiązań
Zgodnie z sugestiami partnerów, Citrix aktualizuje wszystkie aspekty programu CAR poprzez wprowadzenie uproszczonych, obiektywnych procesów, które będą nagradzać działania partnerów w całym cyklu sprzedaży. Firma optymalizuje również istniejące reguły, aby usprawnić interakcje między partnerami a działem sprzedaży Citrix w całym cyklu rejestracji instrumentów motywacyjnych.
Choć programy te skupiają się na istotnych możliwościach sprzedaży na rynku firm średniej wielkości, instrumenty motywacyjne Citrix są dostępne dla wszystkich segmentów rynku i dla transakcji z nowymi oraz istniejącymi klientami.
Źródło: Citrix