Ochrona danych i usuwanie skutków awarii mają kluczowe znaczenie dla zwiększania dostępności, szczególnie, że nieplanowane przestoje systemów IT kosztują organizację średnio 16 milionów dolarów rocznie. By zaradzić tym problemom, Veeam Software, innowacyjny dostawca rozwiązań zapewniających stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), zaprezentował Veeam Availability Orchestrator, rozwiązanie koordynujące procesy usuwania skutków awarii (Disaster Recovery, DR). Nowy produkt obsługuje wiele hiperwizorów i umożliwia przedsiębiorstwom łatwe realizowanie, testowanie oraz dokumentowanie planów DR.
"Dobrze skoordynowane i przetestowane plany usuwania skutków awarii pozostają jednym z największych wyzwań dla dyrektorów IT. Choć wiele przedsiębiorstw dysponuje takimi planami, są one skomplikowane, często zawodne i trudne w realizacji, a także nieprzetestowane i przestarzałe. Utrudnia to zachowanie zgodności z regulacjami i utrzymanie stałej dostępności przedsiębiorstwa. Nowe rozwiązanie Veeam Availability Orchestrator to kolejny etap naszej misji, której celem jest pomóc przedsiębiorstwom w osiągnięciu dostępności przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Veeam Availability Orchestrator umożliwia spełnienie założeń SLA w zakresie przywracania danych i aplikacji, ogranicza koszty, zwiększa niezawodność poprzez wyeliminowanie procesów sterowanych ręcznie, a jednocześnie spełnia wymogi prawne" - powiedział Ratmir Timashev, dyrektor generalny Veeam Software.
Według firmy Gartner, do końca 2017 r. 60 proc. dużych przedsiębiorstw przejdzie od tradycyjnego zarządzania usuwaniem skutków awarii do szerszego zarządzania ciągłością usług IT. W ewoluującej erze cyfrowego biznesu czasy i punkty przywracania stają się drugorzędne w stosunku do utrzymywania ciągłości usług.
Veeam Availability Orchestrator koordynuje tworzenie kopii zapasowych i replik Veeam poprzez zdefiniowany plan DR, testy, które nie zakłócają pracy systemu oraz automatyczne dokumentowanie, aktualizowanie i raportowanie. Takie połączenie funkcji pomaga klientom korporacyjnym zagwarantować dostępność danych i aplikacji, zachować wysoki poziom niezawodności, ograniczyć koszty procesów sterowanych ręcznie i spełnić wymogi prawne.
Veeam Availability Orchestrator umożliwia koordynację usuwania skutków awarii, obsługuje wiele hiperwizorów i współdziała z Veeam Availability Suite oraz Veeam Backup & Replication, przez co rozwiązuje obecne problemy z planami DR.
Veeam Availability Orchestrator oferuje następuje funkcje:
• Koordynacja. Ścisła koordynacja kopii zapasowych i replik w ramach zdefiniowanego planu DR
• Zautomatyzowane testy DR. Automatyczne testy, które nie zakłócają działania systemu, pozwalające utrzymać wysoką niezawodność i uniknąć kosztownych, ręcznie sterowanych procesów
• Zgodność z przepisami i dokumentowanie. Wbudowany system dokumentowania, aktualizowania i raportowania planów DR w celu spełnienia wymogów prawnych
Rozwiązanie Veeam Availability Orchestrator współpracuje z oprogramowaniem Veeam Availability Suite oraz Veeam Backup & Replication, jest licencjonowane na maszynę wirtualną i będzie dostępne jeszcze w tym roku. Użytkownicy muszą posiadać licencję Enterprise Plus na Veeam Availability Suite albo Veeam Backup & Replication.
"Dobrzy partnerzy dbają o dopasowanie strategii technologicznych do potrzeb przedsiębiorstwa. Naszą misją jest pomóc klientom w osiągnięciu celów poprzez zapewnianie właściwej technologii właściwym ludziom we właściwym czasie. Partnerstwo z Veeam pozwala nam rozwiązywać problemy, z którymi zmagają się nasi klienci korporacyjni, poprzez zapewnienie całodobowego dostępu do wszystkich aplikacji i danych. Nowa oferta Veeam dla przedsiębiorstw sprawia, że firma ta staje się dla nas czołowym dostawcą rozwiązań" - powiedział Pete Carufe, starszy dyrektor ds. przedsiębiorstw handlowych w SHI, Veeam Platinum ProPartner.
London Gatwick Airport to drugi największy port lotniczy w Wielkiej Brytanii oraz najbardziej ruchliwe i wydajne lotnisko świata z pojedynczą drogą startową. Obsługuje ponad 220 połączeń z 90 krajami i ponad 39 milionów pasażerów każdego roku. W godzinach szczytu w Gatwick samoloty lądują lub startują niemal co minutę. "Najlepszym sposobem na wsparcie działalności portu lotniczego jest redundantna i niezawodna infrastruktura IT - powiedział Sherif Darwish, dyrektor ds. infrastruktury IT w Gatwick Airport. - Rozwiązania Veeam dowiodły swojej wartości, kiedy straciliśmy serwer konfiguracyjny, który umożliwiał nam obsługę ważnego systemu kontrolnego. Usługa nie przestała działać, ale bez szybkiego odzyskania maszyny wirtualnej mogło to doprowadzić do problemów operacyjnych. Dzięki Veeam przywróciliśmy ją w ciągu kilku minut. Nie lekceważymy przywracania. Możliwość odzyskiwania systemów i danych z kopii zapasowej ma dla nas absolutnie kluczowe znaczenie".
Więcej informacji na temat Veeam Availability Orchestrator znajdziesz na stronie producenta.
Źródło: Veeam Software