Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Badanie Fujitsu - Transformacja cyfrowa czy cyfrowa ruletka

Cyfrowa rewolucjaLiderzy biznesowi w Europie zgadzają się, że transformacja cyfrowa jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w przyszłości. Jednakże raport Walking the digital tightrope (Balansując po cyfrowej linie) przeprowadzony przez Fujitsu, pokazuje że większość przedsiębiorstw nie ma jasnej strategii realizacji takiej transformacji. Ponadto większość z nich twierdzi, że cały proces cyfryzacji to „ryzykowne przedsięwzięcie”.


W zgodnej opinii ekspertów branżowych rok 2016 będzie stać pod znakiem transformacji cyfrowej. Michael Burkett, analityk firmy Gartner, w raporcie Embed Digital Business Into the Fabric of Your Organization (Cyfryzacja jako centralny element struktury przedsiębiorstwa), ujmuje to tak: "Przedsiębiorstwa cyfrowe odchodzą od strategicznych wizji przyszłości kreślonych przez dyrektorów ds. informatycznych i liderów biznesowych na rzecz zapewniania prawdziwej przewagi na konkurencją już dziś". Z badania Fujitsu wynika, że trzy czwarte przedsiębiorstw uważa transformację cyfrową za priorytet biznesowy, przy czym dokładnie tyle samo z nich nie ma pewności co do podejmowanych decyzji.

"Gdy przyjrzymy się bliżej, entuzjazm przedsiębiorstw w kwestii transformacji cyfrowej bardziej przypomina brawurę. Wyniki ankiety pokazują, że zaledwie jeden na czterech respondentów jest pewny swoich decyzji w kwestiach cyfryzacji, a dwóch na trzech określa realizowane przez siebie projekty transformacji cyfrowej jako ryzykowne przedsięwzięcia" - powiedział Duncan Tait, dyrektor generalny i wiceprezes na region EMEIA w firmie Fujitsu.

O ile w branży panuje powszechne przekonanie, że transformacja cyfrowa pozytywnie wpływa na przychody i tworzenie wartości dla klientów, to badanie Fujitsu wykazało poważne rozbieżności w strategicznych celach projektów cyfrowych.

Główne ustalenia badania:
• Zaledwie jeden na trzech respondentów stwierdza, że cele transformacji cyfrowej w pełni wpisują się w strategię jego przedsiębiorstwa.
• Co drugi respondent uważa, że cyfryzacja to zadanie, które najlepiej powierzyć działowi IT.
• Jeden na trzech liderów biznesowych jest zdania, że wydatki jego przedsiębiorstwa na projekty cyfrowe już przekroczyły zakładany poziom.
• Zaledwie jeden na czterech respondentów jest „stanowczo przekonany”, że podejmuje właściwe decyzje.

Tait dodaje: "Transformacja cyfrowa staje się coraz ważniejsza dla zapewnienia stabilności społecznej i gospodarczej. Aby się rozwijać, przedsiębiorstwa muszą przyspieszyć tempo łączenia nowych pomysłów i technologii. Jednakże rozmyta odpowiedzialność i wzajemnie wykluczające się cele stanowią bariery na drodze do sukcesu. Fujitsu skupia się na wspieraniu klientów w transformacji cyfrowej i osiąganiu przez nich równowagi. Ma to na celu umożliwienie ich rozwoju w świecie cyfrowym oraz transformację ich przedsiębiorstw bez zakłóceń".

Fujitsu definiuje transformację jako pomost do świata cyfrowego dzięki bezproblemowej integracji nowych rozwiązań do obsługi klienta z procesami i informacjami na poziomie operacyjnym. Proces ten jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu w przyszłości, jednakże wiele przedsiębiorstw bagatelizuje ryzyko, jakie wiąże się ze źle zaplanowanym wdrożeniem. Znalezienie równowagi u każdego klienta przebiega inaczej. Nie jest to proces liniowy i nie ma na niego gotowej recepty.

Ponadto aby być w pełni cyfrowym, całe przedsiębiorstwo musi korzystać z nowych cyfrowych rozwiązań do obsługi klienta i połączyć je z systemami zaplecza oraz infrastrukturą informatyczną.

W badaniu, zleconym przez Fujitsu i przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą Censuswide, uczestniczyło ponad 600 dyrektorów najwyższego szczebla oraz osób odpowiedzialnych za budżety w firmach z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwecji i Niemczech. Wyniki badania wskazują na panujący w branży powszechny optymizm wobec transformacji cyfrowej. Dyrektorzy wierzą w możliwości swoich przedsiębiorstw w zakresie realizacji projektów transformacji, a zdecydowana większość z nich opowiada się za ich przyspieszeniem. Ponadto wśród respondentów panuje powszechna zgoda co do tego, że zaniechanie szybkiej cyfryzacji przez przedsiębiorstwa będzie mieć dla nich szereg negatywnych konsekwencji, takich jak utrata produktywności, ograniczone możliwości reagowania na zmiany na rynku i problemy z lojalnością klientów.

Źródło: Fujitsu

Logowanie i rejestracja