Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage data center

Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X
Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X

Po otwarciu źródeł .Net, wydaniu otwartego Visual Studio Code, udostępnieniu silnika Chakra Javascript, zapowiedzi wydania SQL Server dla systemów Linux i szerokiemu wsparciu maszyn wirtualnych z linuksami przez hypervisor Hyper-V i chmurę Azure, gigant z Redmond zrobił kolejny krok w stronę świata open source. Micr...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku

Certyfikacja IT stanowi niezbędny element w wielu obszarach. Chcąc aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje, a certyfikacja jest jedną z metod pozwalających na usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy. Posiadanie odpowiednich certyfikatów niejednokrotnie jest elementem wymaganym po...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji
Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji

Współpraca z niewłaściwym dostawcą usług chmurowych może mieć swoje nieprzyjemne konsekwencje. Ważne jest by potencjalni klienci wiedzieli dokładnie na co się decydują wybierając chmurę obliczeniową. Migracja do chmury, to kluczowa decyzja biznesowa, niosąca ze sobą długoterminowe skutki. Jeżeli chcesz skorzystać z ...

Czytaj więcej...

XenServer ma 10 lat!
XenServer ma 10 lat!

Dokładnie 10 lat temu, końcem sierpnia 2006 roku firma XenSource, sponsorująca prace nad otwartoźródłowym hypervisorem Xen, wydała pierwszą komercyjną wersję produktu do wirtualizacji, skierowaną do firm każdej wielkości - XenEnterprise (nazwa kodowa 'Burbank') - bazującą na Xen 3.0.0.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Polycom: technologie Unified Communications w 2016 roku

PrognozyWedług Polycom w 2016 roku model pracy w firmach ulegnie kolejnym zmianom, a technologie Unified Communications będą stanowić integralną część działalności organizacji. Staną się one dostępne z każdego miejsca, zintegrowane z zadaniami lub procesami i będą zapewniać użytkownikom prostą i komfortową obsługę. Polycom przewiduje duże zmiany, wynikające z mobilności pracowników, metamorfozy przestrzeni roboczych i rosnącego potencjału modelu cloud computing.


Rok temu Polycom przewidział duże zmiany, jakie zajdą w obszarze technologii Unified Communications, w tym zwiększone wykorzystanie narzędzi UC w dużych przedsiębiorstwach działających w skali globalnej oraz zmianę sposobu, w jaki komunikują się ludzie na stopie zawodowej. Jeszcze do niedawna wiele firm uważało narzędzia do komunikacji zunifikowanej za coś, co „dobrze mieć”, ale co nie jest kluczowe dla codziennej działalności biznesowej. Dzisiaj jest inaczej. Dla przedstawicieli Generacji Y, stanowiących coraz liczniejszą grupę pracowników, rozwiązania do komunikacji wideo, technologie mobilne oraz platformy społeczności są powszechnie używanymi rozwiązaniami - zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Ten czynnik sprawia, że przedsiębiorstwa zaczynają traktować UC jako stały element swojej działalności i wychodzą poza utarty schemat sali konferencyjnej jako wyłącznego miejsca do prowadzenia wideokonferencji. Chcą zaoferować swojemu personelowi  możliwość pracy w każdym miejscu i o dowolnej porze. Rozwój technologii chmurowych sprawia, że dostęp do usług UC jest coraz łatwiejszy i bardziej opłacalny. To powoduje, że dostęp do nich mają również mniejsze firmy, dysponujące skromniejszymi budżetami.

Polycom przewiduje następujące trendy w obszarze Unified Communications w 2016 r.:

1. Mobilność - współpraca między urządzeniami
Miejsce pracy przyszłości nie będzie konkretną lokalizacją - praca będzie wykonywana tam, gdzie akurat będzie przebywał pracownik. Coraz częściej liczy się możliwość wykonywania zadań w każdym miejscu i o każdej porze - w równie wydajny sposób, jak w biurze. Niedawne badania przeprowadzone na zlecenie Polycom pokazują, że 72 proc. firm w Wielkiej Brytanii oferuje swojemu personelowi opcje pracy zdalnej lub rozszerza je. Technologie Unified Communications w erze mobilności wykraczają poza konkretne funkcje sprzętu i stają się raczej kwestią ścisłej integracji między różnymi urządzeniami i lokalizacjami. Firma przewiduje, że w 2016 r. zwiększy się nacisk na interakcje między urządzeniami oferującymi rozwiązania UC. Możliwość łatwego i niezawodnego łączenia się za pomocą urządzeń mobilnych, systemów osobistych i systemów grupowych z dostępem do głosu, treści i wideo to sposób na zapewnienie wysokiej produktywności personelu mobilnego. Coraz  więcej pracowników będzie pracować zdalnie, komunikując się za pomocą swoich urządzeń mobilnych, które będą współpracować z korporacyjnymi rozwiązaniami UC.

2. Przestrzenie robocze ulegną metamorfozie
Nowa forma środowisk pracy zaczyna wywierać wielki wpływ na infrastrukturę informatyczną. Technologie komunikacji głosowej, wideo oraz udostępniania treści nie ograniczają się już do ustalonych lokalizacji, takich jak sale konferencyjne. Unified Communication nabiera wirtualnego charakteru i wykracza poza biura i zaczyna być wykorzystywane w różnych miejscach - wszędzie tam, gdzie akurat znajdują się pracownicy. Polycom szacuje, że w 2016 r. wzrośnie popyt na rozwiązania UC umożliwiające komunikację w niewielkich wnętrzach - w tym na urządzenia Unified Communications przeznaczone do ustawiania w centralnych punktach pomieszczeń. Wainhouse Research szacuje, że na świecie jest 30-50 milionów niewielkich pomieszczeń biurowych, z czego większość nie jest wyposażona w żadne rozwiązania UC. Choć tradycyjne sale konferencyjne nadal przydają się do prowadzenia spotkań i prezentacji, to w coraz większym stopniu rozwiązania do współpracy wideo wykorzystywane będą w innych lokalizacjach, w tym również w przestrzeniach otwartych. Pojawi się silniejszy nacisk na wykorzystanie potencjału współpracy „twarzą w twarz”, bez względu na to, czy ludzie będą znajdować się w jednym pokoju, czy też w różnych miejscach w siedzibie firmy, jak i poza nią.

3. Technologie chmurowe będą oferować więcej niż tylko narzędzia do komunikacji
Technologie chmurowe przedstawiają szczególny potencjał, jeśli chodzi o rozwiązania UC. Chmura zmienia sposób, w jaki przedsiębiorstwa nabywają i wykorzystują usługi. W przeszłości wiele mniejszych przedsiębiorstw uważało rozwiązania Unified Communications za nieosiągalny luksus, znacznie przekraczający ich budżety oraz możliwości infrastruktury IT. Obecnie mogą sobie pozwolić na wykorzystanie narzędzi do współpracy wideo - nie wiąże się to już z dużymi kosztami i skomplikowanym i czasochłonnym zarządzaniem infrastrukturą. Jednak tym, co według nas naprawdę wyeliminuje bariery w 2016 r., są pojawiające się usługi UC w modelu „over-the-top”, które pozwalają zwiększyć produktywność i interaktywność w każdej firmie. Usługi takie jak analityka, diagnostyka, tłumaczenie oraz przetwarzanie języka odegrają ogromną rolę, zwiększając komfort interakcji między personelem, jak również dostarczając ważnych danych o wykorzystywanych rozwiązaniach Unified Communications.

Źródło: Polycon