Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

F5 Technical Center Warsaw

F5 NetworksF5 Networks ogłosił, że Polska została wybrana na miejsce kluczowej inwestycji Technical Center Warsaw, związanej z obsługą klienta, usługami bezpieczeństwa oraz rozwojem produktów.


Wpisując się w strategię globalnych inwestycji F5, projekt ten stanowi kolejny krok w zapewnieniu najwyższej jakości obsługi klientów 24/7, bez względu na strefy czasowe, w których są zlokalizowani. Polska została wybrana między innymi ze względu na korzystne położenie geograficzne oraz dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry IT.

Technical Center Warsaw na Mokotowie to nowe miejsce pracy dla wykwalifikowanych specjalistów z branży IT. Inwestycja obejmie kluczowe obszary takie jak dział wsparcia technicznego czy dział Rozwoju Produktu. W ramach inwestycji znajdzie się również Centrum Bezpieczeństwa F5 (Security Operations Center - SOC), świadczące usługi bezpieczeństwa i monitoring zagrożeń w czasie rzeczywistym, stanowiące uzupełnienie działalności Centrum Bezpieczeństwa w Seattle (całodobowy model obsługi klientów). Będzie to jedno z niewielu takich miejsc zarówno w Polsce jak i w Europie. Zarówno dział Wsparcia Technicznego jak i Centrum Bezpieczeństwa rozpoczęły działania w trybie testowym już kilka miesięcy temu.

"Witamy F5 w stolicy gospodarczego lidera Europy. W kraju, który, podobnie jak ta innowacyjna firma, chce wyróżniać się na tle konkurencji. Polska znana jest z umiejętności stwarzania biznesowi bezpiecznych warunków i twórczego środowiska do rozwoju. Dlatego coraz skuteczniej przyciąga zaawansowane firmy technologiczne o zasięgu globalnym. Od tej chwili za innowacyjnymi rozwiązaniami F5 stać będą polscy informatycy. To właśnie ich unikalne umiejętności, które zdobywają na polskich uczelniach technicznych, sprawiają, że sektor IT w Polsce będzie kuźnią złożonych technologicznie rozwiązań Od dziś F5 będzie działać w ramach najszybciej rozwijającej się gospodarki Unii Europejskiej" - powiedział Sławomir Majman prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Według raportu Research and Markets, polski sektor IT utrzymuje tendencję wzrostową, a jego skumulowany, roczny wskaźnik wzrostu w skali CAGR będzie wynosił 5.59% do 2018 roku. Analitycy z instytutu McKinsey stwierdzili natomiast, że jednym z największych źródeł wzrostu zaawansowanych usług biznesowych w Polsce, będzie obszar IT.

Centrum Bezpieczeństwa
Centrum Bezpieczeństwa (SOC) w Warszawie rozszerzy obszar, w którym F5 będzie wspierał klientów, wykorzystując bazujące na chmurze usługi aplikacyjne platformy Silverline. Centrum zapewni klientom firmy dostęp 24/7 do wyspecjalizowanych ekspertów bezpieczeństwa F5, którzy  monitorują ataki wielowarstwowe w czasie rzeczywistym.

Jako jedno z niewielu tego typu miejsc w Europie, SOC będzie obejmował zespół badaczy i analityków, skupiających się na nowych atakach z całego świata i uaktualniających informacje dotyczące najnowszego złośliwego oprogramowania, ataków zero-day oraz phishingu - wymierzonych w globalne przedsiębiorstwa.

W bliskiej przyszłości planowany jest rozwój Centrum. W pierwszej fazie SOC będzie oferował usługi zwalczania oszustw internetowych (F5 WebSafe), natomiast do końca roku uruchomiona zostanie ochrona przed atakami typu DDoS.

"Oczekujemy, że SOC oraz Centrum Wsparcia Klientów w Warszawie, znacząco wpłynie na sytuację nie tylko w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, ale i w innych regionach. Żyjemy w świecie, w którym poprawne działanie aplikacji ma coraz większe znaczenie, a klienci wymagają by dostarczać im wydajne, elastyczne i innowacyjne rozwiązania, które poradzą sobie z wyzwaniami związanymi z  działaniem w środowisku chmurowym i otoczeniu sieciowym, a także wyzwaniami dotyczącymi bezpieczeństwa i mobilności" - powiedział Julian Eames, wiceprezydent ds. operacji biznesowych w F5.

Rozwój Produktów
Dzięki działowi rozwoju produktu zlokalizowanemu w Polsce, F5 zwiększy całościową wydajność oraz zapewni wsparcie dla zespołów w obszarze EMEA. Wśród pracowników znajdą się osoby przeprowadzające testy manualne oraz automatyczne, a także dbające o rozwój infrastruktury testowej.

"Dodatkowo, cieszymy się, że będziemy mogli rozszerzyć nasz zespół rozwoju produktów o polskich specjalistów. Dzięki platformie Silverline i architekturze F5 Synthesis, pomagamy naszym klientom łączyć zasoby znajdujące się na serwerach, w chmurze czy w postaci hybrydowej. Inwestycje takie jak ta, pokazują zaangażowanie F5, by być na bieżąco ze zmieniającymi się sposobami wykorzystywania aplikacji w środowiskach fizycznym i wirtualnym, a także w podejściu SaaS" - dodał Julian Eames.

Obsługa Techniczna
Stworzenie nowego Centrum Wsparcia Klientów w regionie EMEA zwiększy możliwość szybkiej reakcji ekspertów F5 na problemy klientów. Dział zatrudni kilkudziesięciu inżynierów w przeciągu najbliższych trzech lat. Zespół zapewni kompleksowe portfolio rozwiązań, aby pomóc klientom zaprojektować, wdrożyć, zarządzać i optymalizować infrastrukturę IT, uzupełniając tym samym 80-osobowy zespół F5 w Chertsey w Wielkiej Brytanii.

Źródło: F5

Logowanie i rejestracja