Firma EMC opublikowała wyniki globalnego badania wpływu „pokolenia informacji” - The Information Generation: Transforming The Future, Today („Pokolenie informacji: zmiana przyszłości już dziś”) - na sposób prowadzenia działalności biznesowej, które pokazuje jak nowe technologie zmieniły sposób funkcjonowania firm: zdemokratyzowały informacje i przyniosły nowe oczekiwania klientów.
Jak wynika z analiz firm Gartner i IDC, do 2020 r. ponad 7 mld ludzi korzystających z co najmniej 30 mld urządzeń utworzy 44 zettabajty (czyli 44 bln gigabajtów) danych. Szybko prowadzi to do powstania świata, w którym niemal każdy aspekt życia będzie oparty o dane komputerowe. Firmy wiedzą, że mogą wydobyć wartość z tych danych, 49% przyznaje jednak, że nie wie, jak te dane przekształcać w użyteczne informacje.
Najważniejsze informacje:
• Nowe, globalne badanie przeprowadzone przez analityków z Institute for the Future pokazuje przekonania, a także siłę pokolenia informacji.
• Szefowie firm (96%) uważają, że nowe technologie nieodwracalnie zmieniły reguły prowadzenia działalności biznesowej: zdemokratyzowały informacje i przyniosły nowe oczekiwania klientów.
• Badanie wskazało pięć najważniejszych cech, które przedsiębiorstwa muszą wykazywać, aby dotrzymać kroku pokoleniu informacji.
• Badanie dowodzi, że tylko w niewielu przypadkach przedsiębiorstwa rzeczywiście wykazują te cechy w wysokim stopniu i w skali całej firmy: 9% respondentów wprowadza innowacje w sposób elastyczny i dynamiczny, 12% potrafi przewidywać nowe możliwości, 11% zapewnia spersonalizowaną obsługę, 12% funkcjonuje w czasie rzeczywistym, a 14% wykazuje przejrzystość i wiarygodność.
• Szefowie firm przyznają, że ich aktualne możliwości wykorzystywania danych są ograniczone. 30% jest w stanie działać na podstawie informacji w czasie rzeczywistym, niemal 50% przyznaje, że nie wie, jak wykorzystywać wartość ukrytą w danych, a 24% ocenia, że ich przedsiębiorstwo „bardzo dobrze” radzi sobie ze skutecznym analizowaniem posiadanych danych i informacji.
• Analitycy przewidują duże zmiany w obszarze gospodarki, techniki, wykorzystywania informacji i ochrony prywatności, które do 2024 r. przyniosą całkiem nową przyszłość opartą na danych.
Przedsiębiorstwa, które chcą przetrwać w nowych warunkach, muszą wykazywać pięć fundamentalnych cech, które zdaniem autorów badania obecnie wykazywane są przez stosunkowo wąskie grono firm: wprowadzać innowacje w sposób elastyczny i dynamiczny, wykrywać trendy i przewidywać nowe możliwości, zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę, funkcjonować w czasie rzeczywistym natychmiast reagując na docierające do nich informacje oraz wykazywać przejrzystość i wiarygodność.
Przedsiębiorstwa przygotowują się do spełnienia rosnących oczekiwań klientów, lecz świat rozwija się w równie szybkim tempie. Pojawiają się sygnały świadczące o powstawaniu środowiska, w którym niemal każdy aspekt życia będzie oparty na danych. Użytkownicy indywidualni i przedsiębiorstwa będą sprzedawać informacje, będą się nimi dzielić i będą handlować na otwartych platformach giełdowych. Otaczające nas martwe obiekty ożyją: będą cechować się większą świadomością, będą żywiej reagować i lepiej działać w sieci. Proces podejmowania decyzji zostanie udoskonalony dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji na niespotykane dotychczas sposoby.
Źródło: EMC