Linksys, lider w branży rozwiązań sieciowych dla domów oraz małych i średnich firm poinformował, że sprzedał już 100 milionów routerów przewodowych i bezprzewodowych na całym świecie. Linksys przedstawił swój pierwszy router w grudniu 1999 r. - był to model BEFSR41. Router ten zrewolucjonizował sposób w jaki konsumenci łączą się z Internetem w domu. Dzisiaj, po 16 latch, w których 60 różnych modeli Linksys łączyło setki milionów ludzi z Internetem, Linksys sprzedał swój 100 milionowy router.
"Sprzedaż 100 000 000 egzemplarza jest powodem do świętowania. Fakt, że routery osiągnęły poziom sprzedaży porównywalny ze smartfonami, odtwarzaczami MP3, konsolami, tabletami oraz czytnikami e-Book pokazuje, jak ważne stało się udostępnianie połączenia z Internetem. Gdy Linksys zaprezentował pierwszy router dla użytkowników domowych na targach Comdex w 1999 roku, nie spodziewaliśmy się, że będzie on pełnił tak ważną rolę w każdym z domów" - powiedział Mike Chen, wiceprezes ds. zarządzania produktem Linksys.
Według prognoz firmy badawczej IDC, w 2017 konsumenci na całym świecie będą korzystać z 9,8 mld urządzeń z obsługą łączności bezprzewodowej. Routery na przestrzeni ostatnich 16 lat ewoluowały, począwszy od routerów przewodowych do routerów bezprzewodowych, pracujących w różnych standardach - Wireless-B, Wireless-G, Wireless-N, oraz Wireless-AC wraz z technologiami Triband oraz MU-MIMO, które firma Linksys planuje zaprezentować w ciągu kilku tygodni. Linksys był częścią każdego z etapów ewolucji urządzeń sieciowych dla domu.
Linksys będzie prowadzić globalną kampanię, nazwaną "Link Your World", która pomoże w edukacji ludzi na temat wartości i znaczenia dostępu do Internetu w życiu codziennym, w pracy i w podróży. Firma planuje uruchomienie interaktywnych programów i konkursów na stronie Linksys.com oraz na portalach społecznościowych, jak również ścisłą współpracę ze sprzedawcami detalicznymi oraz dystrybutorami. Dodatkowo firma Linksys prowadzi rozmowy z Departamentem USA U.S.A oraz innymi jednostkami administracyjnymi, które dotyczą możliwości dystrybucji routerów bezprzewodowych na Kubie, co pomogłoby w likwidowaniu przeszkód finansowych i technologicznych, które blokują rozwój dostępu do sieci w tym kraju. Firma planuje wziąć czynny udział w popularyzacji Internetu na Kubie poprzez prowadzenie globalnej kampanii "Link Your World".
Źródło: Linksys