Wartość polskiego rynku dyskowych pamięci masowych wzrosła o 7,7% do 138,34 milionów USD, a liderem rynku ponownie zostało EMC. Już trzeci rok z rzędu EMC ma największy wartościowy udział w rynku macierzy w Polsce. Mimo dużej konkurencji na tym rynku, producent utrzymał swój udział praktycznie niezmieniony na poziomie 29,4%.
Szybko rosnące pojemności dysków powodują, że wzrost sprzedanych pojemności wyprzedza wzrost wartości. W zeszłym roku rynek macierzy w Polsce liczony w petabajtach (PB) zanotował przyrost pojemności o 12,3% do 114,4 PB. Co ciekawe, na rynku sprzedało się praktycznie tyle samo macierzy (6379 sztuk), co oznacza, że w Polsce wzrasta popyt na lepiej wyposażone maszyny o większych pojemnościach.
IDC wskazuje na ciągle rosnącą sprzedaż rozwiązań klasy midrange EMC (od 25 do 250 tysięcy USD), która odbywa się głównie kosztem bezpośredniej konkurencji. Producent dysponuje nie tylko zróżnicowanym portfolio rozwiązań, ale również wyspecjalizowanymi kanałami sprzedaży, co umożliwia adresowanie różnych potrzeb klientów.
Dzięki promocji nowych rozwiązań (na przykład macierze All-Flash) EMC ma duże szansę na utrzymanie tego trendu i pozostanie na pierwszym miejscu na rynku macierzy dyskowych w Polsce, Producent powinien w dalszym ciągu ulepszać swoje kanały sprzedaży i promować nowoczesne metody zarządzania i zabezpieczania danych w sektorze publicznym, który będzie się dynamicznie zmieniał korzystając ze wsparcia finansowego Unii Europejskiej.
O badaniu
Kwartalny raport dotyczący sprzedaży dyskowych pamięci masowych przedstawia dane dotyczące sprzedaży w Polsce takich producentów, jak DDN, Dell, EMC, Fujitsu, Hitachi, HP, Huawei, IBM, NetApp, Oracle w takich wymiarach jak wartość, pojemność i ilość sprzedanych macierzy. Dostępne są również dodatkowe informacje opisujące rynek, takie jak: sprzedaż poszczególnych marek, topologie, instalacje, protokoły, architektura, klasa rozwiązań, grupa cenowa, system operacyjny, redundancja i wiele innych.
Źródło: EMC