Napędy SSD mają trudności z masowym przyjęciem przez rynek ze względu na wysoką cenę. Mimo to dyski oparte na pamięciach NAND flash mają się coraz lepiej ze względu na wzrost ich popularności w rozwiązaniach biznesowych.
Zainteresowanie firm i przedsiębiorstw użyciem napędów SSD w centrach danych ma według analityków przełożyć się na łączną sprzedaż do sektora biznesowego blisko 6 mln sztuk dysków z pamięcią NAND flash, co ma przynieść producentom przychody o wartości 883 mln dolarów.
Według prognoz, w kolejnych latach popularność SSD wśród firm będzie dynamicznie wzrastała. Już w 2013 r. wyniki sprzedaży mają być ponad dziesięciokrotnie wyższych niż w roku bieżącym. Jeśli analizy rynku okażą się trafne, sprzedanych wówczas zostanie ponad 55 milionów SSD, generując przychody na poziomie 11 miliardów dolarów.
Źródło: ITVoir
Skomentuj na forum