Firma Nutanix, dynamicznie rozwijający się dostawca rozwiązań z obszaru infrastruktury hiperkonwergentnej (Hyperconverged Infrastructure), została uznana za lidera w badaniu MarketScape: Global Hyperconverged Market, przeprowadzonym przez znaną firmę analityczną - IDC.
Według raportu "Nutanix był kluczową firmą, która przyczyniła się do powstania rynku hiperkonwergentnego i od początku wykazywał duże zapotrzebowanie na tę technologię. Rezultatem tego jest pozycja lidera w świadomości klientów, jak i udział w rynku. Spółka wypracowała 52 procent wszystkich globalnych przychodów w obszarze rozwiązań hiperkonwergentnych w pierwszej połowie 2014 roku, z dużymi nadziejami na wzrost w kolejnych okresach".
Nutanix Virtual Computing Platform to skalowalne rozwiązanie klastrowe typu appliance, oparte o serwery z wbudowanymi pamięciami masowymi klasy Enterprise, pozwalającymi na zbudowanie w pełni funkcjonalnej platformy wirtualnej, opartej na dowolnym hypervisorze.
"Nasza pozycja lidera w raporcie IDC MarketScape jest świadectwem fundamentalnej roli jaką odegrał Nutanix w tworzeniu i kształtowaniu innowacyjnego rynku hiperkonwergentnego" - powiedział Greg Smith, dyrektor produktu i marketingu technicznego, Nutanix.
Nutanix zapewniając w ramach jednego produktu skonsolidowaną warstwę sprzętową, obliczeniową oraz oprogramowania, zapewnia niespotykaną redukcję czasu oraz prostotę wdrożenia, jak również łatwą rozbudowę przy zachowaniu zarządzania całą infrastrukturą z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Dzięki rozwiązaniom Nutanix, firmy mogą ograniczyć lub wyeliminować konieczność stosowania drogich rozwiązań macierzowych w architekturze Storage Area Network (SAN) lub Network Attached Storage (NAS), przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej wydajności, skalowalności oraz niższych kosztów.
Choć początkowo, wdrożenia hiperkonwergentne koncentrowały się głównie na określonych obciążeniach, takich jak Virtual Desktop Infrastructure (VDI), Nutanix stał się liderem branży w rozwoju przypadków wykorzystanie hiperkonwergencji na potrzeby szerokiego wachlarza wymagających obciążeń w przedsiębiorstwach, takich jak wirtualizacja desktopów, wirtualizacja aplikacji, oprogramowanie SAP, Oracle, Microsoft Exchange, SQL Server, SharePoint, Splunk czy aplikacji z zakresu Unified Communications.
O badaniu IDC MarketScape
Model analizy dostawców IDC MarketScape ma na celu dostarczenie obrazu wybranego rynku w kontekście zdolności konkurencyjnej dostawców IT. Metodologia badań wykorzystuje rygorystyczną metodę punktacji w oparciu o kryteria jakościowe i ilościowe, która skutkuje opracowaniem jednej ilustracji graficznej, obrazującej pozycję każdego dostawcy na danym rynku. Punktacja możliwości mierzy produkty dostawcy, sposób wejścia na rynek oraz prowadzenie działalności w perspektywie krótkoterminowej. Punktacja strategii mierzy zgodność strategii dostawcy z wymaganiami klienta. Udział w rynku dostawcy jest przedstawiony przez wielkość okręgu. Wskaźnik rozwoju dostawcy rok do roku w odniesieniu do danego rynku jest oznaczony jako plus, neutralny, minus obok nazwy dostawcy. Nabywcy technologii otrzymują dzięki temu czytelne kryteria, pozwalające im na samodzielne porównanie mocnych i słabych stron aktualnych i przyszłych producentów.