Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku

Od specjalistów IT bardzo często wymaga się posiadania dodatkowych certyfikatów potwierdzających umiejętności w obszarze, za który są odpowiedzialni. Odpowiednie certyfikaty, w parze z posiadanymi kompetencjami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, często pomagają wspiąć się na kolejn...

Czytaj więcej...

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!
Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!

Wielkimi krokami zbliża się nowe wydanie Altaro VM Backup, rozwiązania przeznaczonego do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup oznaczonej numerem 7.6 wprowadzono kilka istotnych usprawnień. ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Polscy internauci chronią prywatność - badanie EMC

EMCFirma EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do zjawiska wielkich zbiorów danych oraz problemu bezpieczeństwa danych w mediach elektronicznych. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EMC przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.


Wcześniej EMC Corporation zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów (m.in. Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Chin, Indii).

Wyniki obu badań pokazują, że Internauci cenią zalety technologii cyfrowych, dostrzegają w nich ogromny potencjał, a także szanse na korzystne zmiany rynkowe. Jednak ogromna większość konsumentów nie chce, aby ktokolwiek wiedział coś o nich samych albo o ich zwyczajach  dopóki sami nie zechcą udostępnić takich informacji. Taką postawę reprezentuje 84%  konsumentów biorących udział w badaniu globalnym. Wśród polskich respondentów tylko 8% nie ma nic przeciwko temu, aby sklepy sprzedawały ich dane. Przy czym temat ten najmniej interesuje ludzi młodych, w wieku 19-24 lata. W tej grupie wiekowej aż 24%  osób nie dba o to, czy i w jaki sposób dane o nich są wykorzystywane.

Rośnie liczba Polaków, którzy korzystają z zakupów w sieci. Analitycy przewidują, że polski rynek e-commerce wzrośnie dwukrotnie do 2019 roku* Jednak Polacy nie wyrażają zgody na wykorzystanie danych gromadzonych przez sklepy internetowe. Postawa wobec wykorzystywania danych o konsumentach w sieci zależy od różnych czynników, tj. wiek, płeć i wykształcenie. Aż 2/3 respondentów  nie chciałoby, aby ktokolwiek nieupoważniony posiadał informacje o ich działaniach w Internecie. Częściej nieufne w stosunku do dzielenia się informacjami w sieci są kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Próba respondentów powyżej 65 roku życia najbardziej niepokoi się o swoją prywatność. Najmniej do ukrycia mają osoby najmłodsze, z niższym wykształceniem, zamieszkujące mniejsze ośrodki.

Polscy użytkownicy Internetu podchodzą dość sceptycznie do zjawiska handlu danymi osobowymi. Aż 3 na 4 respondentów jest przeciwna temu zjawisku i chciałaby, aby było ono zabronione. Podobnie w tym przypadku częściej są to kobiety niż mężczyźni (81% do 65%), w wieku 25 - 34 lata (80%), z wyższym wykształceniem (prawie 9 na 10 respondentów), a także mieszkańcy średnich i dużych miast (83 - 85 %).

Z inwigilacją ze strony władz liczy się co trzeci uczestnik badania w Polsce. Znacznie częściej mężczyźni, osoby w wieku 25 - 34 lata. We wsparcie państwa w zakresie ochrony prywatności wierzy 29% respondentów, w tym prawie połowa to osoby powyżej 65 roku życia. Wyniki badania pokazują też, że konsumenci chętnie będą współpracować w sieci z tymi podmiotami, które dysponują lepszymi środkami ochrony prywatności. Stwarza to duże możliwości biznesowe, których nie powinny ignorować przedsiębiorstwa i instytucje rządowe.

* Handel internetowy w Polsce, Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce, 2014-2019, PMR.

Źródło: EMC