Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Polscy internauci chronią prywatność - badanie EMC

EMCFirma EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do zjawiska wielkich zbiorów danych oraz problemu bezpieczeństwa danych w mediach elektronicznych. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EMC przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.


Wcześniej EMC Corporation zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów (m.in. Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Chin, Indii).

Wyniki obu badań pokazują, że Internauci cenią zalety technologii cyfrowych, dostrzegają w nich ogromny potencjał, a także szanse na korzystne zmiany rynkowe. Jednak ogromna większość konsumentów nie chce, aby ktokolwiek wiedział coś o nich samych albo o ich zwyczajach  dopóki sami nie zechcą udostępnić takich informacji. Taką postawę reprezentuje 84%  konsumentów biorących udział w badaniu globalnym. Wśród polskich respondentów tylko 8% nie ma nic przeciwko temu, aby sklepy sprzedawały ich dane. Przy czym temat ten najmniej interesuje ludzi młodych, w wieku 19-24 lata. W tej grupie wiekowej aż 24%  osób nie dba o to, czy i w jaki sposób dane o nich są wykorzystywane.

Rośnie liczba Polaków, którzy korzystają z zakupów w sieci. Analitycy przewidują, że polski rynek e-commerce wzrośnie dwukrotnie do 2019 roku* Jednak Polacy nie wyrażają zgody na wykorzystanie danych gromadzonych przez sklepy internetowe. Postawa wobec wykorzystywania danych o konsumentach w sieci zależy od różnych czynników, tj. wiek, płeć i wykształcenie. Aż 2/3 respondentów  nie chciałoby, aby ktokolwiek nieupoważniony posiadał informacje o ich działaniach w Internecie. Częściej nieufne w stosunku do dzielenia się informacjami w sieci są kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Próba respondentów powyżej 65 roku życia najbardziej niepokoi się o swoją prywatność. Najmniej do ukrycia mają osoby najmłodsze, z niższym wykształceniem, zamieszkujące mniejsze ośrodki.

Polscy użytkownicy Internetu podchodzą dość sceptycznie do zjawiska handlu danymi osobowymi. Aż 3 na 4 respondentów jest przeciwna temu zjawisku i chciałaby, aby było ono zabronione. Podobnie w tym przypadku częściej są to kobiety niż mężczyźni (81% do 65%), w wieku 25 - 34 lata (80%), z wyższym wykształceniem (prawie 9 na 10 respondentów), a także mieszkańcy średnich i dużych miast (83 - 85 %).

Z inwigilacją ze strony władz liczy się co trzeci uczestnik badania w Polsce. Znacznie częściej mężczyźni, osoby w wieku 25 - 34 lata. We wsparcie państwa w zakresie ochrony prywatności wierzy 29% respondentów, w tym prawie połowa to osoby powyżej 65 roku życia. Wyniki badania pokazują też, że konsumenci chętnie będą współpracować w sieci z tymi podmiotami, które dysponują lepszymi środkami ochrony prywatności. Stwarza to duże możliwości biznesowe, których nie powinny ignorować przedsiębiorstwa i instytucje rządowe.

* Handel internetowy w Polsce, Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce, 2014-2019, PMR.

Źródło: EMC

Logowanie i rejestracja