Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage data center

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

XenServer ma 10 lat!
XenServer ma 10 lat!

Dokładnie 10 lat temu, końcem sierpnia 2006 roku firma XenSource, sponsorująca prace nad otwartoźródłowym hypervisorem Xen, wydała pierwszą komercyjną wersję produktu do wirtualizacji, skierowaną do firm każdej wielkości - XenEnterprise (nazwa kodowa 'Burbank') - bazującą na Xen 3.0.0.

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku

Certyfikacja IT stanowi niezbędny element w wielu obszarach. Chcąc aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje, a certyfikacja jest jedną z metod pozwalających na usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy. Posiadanie odpowiednich certyfikatów niejednokrotnie jest elementem wymaganym po...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji
Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji

Współpraca z niewłaściwym dostawcą usług chmurowych może mieć swoje nieprzyjemne konsekwencje. Ważne jest by potencjalni klienci wiedzieli dokładnie na co się decydują wybierając chmurę obliczeniową. Migracja do chmury, to kluczowa decyzja biznesowa, niosąca ze sobą długoterminowe skutki. Jeżeli chcesz skorzystać z ...

Czytaj więcej...

Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X
Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X

Po otwarciu źródeł .Net, wydaniu otwartego Visual Studio Code, udostępnieniu silnika Chakra Javascript, zapowiedzi wydania SQL Server dla systemów Linux i szerokiemu wsparciu maszyn wirtualnych z linuksami przez hypervisor Hyper-V i chmurę Azure, gigant z Redmond zrobił kolejny krok w stronę świata open source. Micr...

Czytaj więcej...

Aktualności

Polscy internauci chronią prywatność - badanie EMC

EMCFirma EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do zjawiska wielkich zbiorów danych oraz problemu bezpieczeństwa danych w mediach elektronicznych. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EMC przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.


Wcześniej EMC Corporation zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów (m.in. Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Chin, Indii).

Wyniki obu badań pokazują, że Internauci cenią zalety technologii cyfrowych, dostrzegają w nich ogromny potencjał, a także szanse na korzystne zmiany rynkowe. Jednak ogromna większość konsumentów nie chce, aby ktokolwiek wiedział coś o nich samych albo o ich zwyczajach  dopóki sami nie zechcą udostępnić takich informacji. Taką postawę reprezentuje 84%  konsumentów biorących udział w badaniu globalnym. Wśród polskich respondentów tylko 8% nie ma nic przeciwko temu, aby sklepy sprzedawały ich dane. Przy czym temat ten najmniej interesuje ludzi młodych, w wieku 19-24 lata. W tej grupie wiekowej aż 24%  osób nie dba o to, czy i w jaki sposób dane o nich są wykorzystywane.

Rośnie liczba Polaków, którzy korzystają z zakupów w sieci. Analitycy przewidują, że polski rynek e-commerce wzrośnie dwukrotnie do 2019 roku* Jednak Polacy nie wyrażają zgody na wykorzystanie danych gromadzonych przez sklepy internetowe. Postawa wobec wykorzystywania danych o konsumentach w sieci zależy od różnych czynników, tj. wiek, płeć i wykształcenie. Aż 2/3 respondentów  nie chciałoby, aby ktokolwiek nieupoważniony posiadał informacje o ich działaniach w Internecie. Częściej nieufne w stosunku do dzielenia się informacjami w sieci są kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Próba respondentów powyżej 65 roku życia najbardziej niepokoi się o swoją prywatność. Najmniej do ukrycia mają osoby najmłodsze, z niższym wykształceniem, zamieszkujące mniejsze ośrodki.

Polscy użytkownicy Internetu podchodzą dość sceptycznie do zjawiska handlu danymi osobowymi. Aż 3 na 4 respondentów jest przeciwna temu zjawisku i chciałaby, aby było ono zabronione. Podobnie w tym przypadku częściej są to kobiety niż mężczyźni (81% do 65%), w wieku 25 - 34 lata (80%), z wyższym wykształceniem (prawie 9 na 10 respondentów), a także mieszkańcy średnich i dużych miast (83 - 85 %).

Z inwigilacją ze strony władz liczy się co trzeci uczestnik badania w Polsce. Znacznie częściej mężczyźni, osoby w wieku 25 - 34 lata. We wsparcie państwa w zakresie ochrony prywatności wierzy 29% respondentów, w tym prawie połowa to osoby powyżej 65 roku życia. Wyniki badania pokazują też, że konsumenci chętnie będą współpracować w sieci z tymi podmiotami, które dysponują lepszymi środkami ochrony prywatności. Stwarza to duże możliwości biznesowe, których nie powinny ignorować przedsiębiorstwa i instytucje rządowe.

* Handel internetowy w Polsce, Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce, 2014-2019, PMR.

Źródło: EMC