Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Kradzieże danych nie zmieniają zachowań konsumentów - Raport

RSARSA, dział zabezpieczeń firmy EMC, przedstawił wyniki najnowszego badania, przeprowadzoego wspólnie z instytutem Ponemon, dotyczącego nastawienia konsumentów do bezpieczeństwa w Internecie. Nowy raport opisuje nastawienie konsumentów do zakupów w Internecie i bezpieczeństwa urządzeń mobilnych.


Blisko połowa respondentów padła ofiarą co najmniej jednego przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych. 45% osób stwierdziło, że nie mają pewności co do tego, czy wiedzą o wszystkich przypadkach kradzieży swoich prywatnych danych. Z drugiej strony wielu respondentów zdradziło zwiększone obawy o bezpieczeństwo danych, głównie z uwagi na coraz bardziej powszechne używanie urządzeń mobilnych i nieustanne doniesienia o kolejnych włamaniach. Jednakże pomimo tych większych obaw w wielu przypadkach nie wpłynęło to jednak na zmianę postaw konsumentów w kontekście bezpieczeństwa w Internecie.

Zakupy w Internecie (bezpieczne)
Chociaż w minionym roku byliśmy świadkami bardzo wielu przypadków naruszenia bezpieczeństwa danych w sklepach internetowych, konsumenci wykazują tendencję do częstszego wykazywania ryzykownych zachowań. Dodatkowo, przeważająca większość nie ma zamiaru by zmienić swoje dotychczasowe postępowanie, które mogłoby ograniczyć prawdopodobieństwo kradzieży ważnych danych. 48% respondentów przyznało się do robienia zakupów w Internecie co najmniej raz w tygodniu. Jakkolwiek konsumenci oczekują wysokiego poziomu zabezpieczeń wykorzystywanych w bankowości internetowej i systemach transakcji mobilnych, w przypadku sklepów internetowych ich oczekiwania w tej kwestii są zatrważająco niskie. Co więcej, 45% respondentów nie zmieniło i nie ma zamiaru zmienić swoich przyzwyczajeń dotyczących posługiwania się kartami debetowymi i kredytowymi w Internecie, chociaż w ostatnim czasie duża liczba osób padła ofiarą kradzieży danych.

Czy zabezpieczenia mobilne są słabym ogniwem?
Według Anti-Fraud Command Center firmy RSA, zajmującego się walką z oszustwami, w pierwszym półroczu 2014 r. 33% wszystkich transakcji bankowych zostało zainicjowanych na urządzeniach mobilnych (o 20% więcej niż w roku 2013 i aż o 67% więcej niż w roku 2012). Ponadto jedna czwarta transakcji związanych z oszustwami pochodzi z kanału mobilnego, co dowodzi zdecydowanego wzrostu intensywności wykorzystywania tego kanału przez oszustów. Spośród wszystkich działań podejmowanych w Internecie, które instytut Ponemon uwzględnił w badaniu, oczekiwania konsumentów co do bezpieczeństwa transakcji były najwyższe w przypadku płatności mobilnych. Jednocześnie 77% respondentów stwierdziło, że nie ufa zabezpieczeniom aplikacji mobilnych, a jedynie 35% powiedziało, że zawsze sprawdza, o jakie uprawnienia proszą pobierane aplikacje.

Uwierzytelnianie nowej generacji
W tej sytuacji nikogo nie powinien dziwić fakt, że niski stopień zaawansowania zabezpieczeń uwierzytelniania jest nadal dużym problemem w postrzeganiu konsumentów. 62% respondentów stwierdziło, że nie ufa serwisom WWW, które wymagają podania jedynie nazwy użytkownika i hasła. Chociaż 71% respondentów najbardziej obawia się wykradnięcia ich haseł w wyniku włamania, blisko jedna trzecia wszystkich osób objętych badaniem przyznała się do używania zaledwie jednego lub dwóch haseł do wszystkich swoich kont w Internecie. 69% przyznaje się do używania takiego samego hasła na więcej niż jednym urządzeniu lub serwisie WWW. Ponadto zaledwie 54% regularnie zmienia swoje hasła. Gdy zapytano konsumentów o preferowaną metodę uwierzytelniania, większość wskazała na tokeny programowe i biometrykę (głos lub odcisk palca) jako najlepsze zabezpieczenia ich cyfrowych tożsamości.

Raport opracowano na podstawie analizy odpowiedzi ponad 1000 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych.

Źródło: RSA

Logowanie i rejestracja