Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu
Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu

Mijający rok dobitnie wskazuje, jak ważna jest stała dostępność - zarówno usług, jak i danych. Wystarczy wspomnieć głośne fiasko elektronicznego spisu powszechnego na kontynencie australijskim, czy równie dotkliwe w skutkach przestoje systemów IT w sektorze transportu pasażerskiego. Awarie te sprawiły, że ludzie na ...

Czytaj więcej...

Pięć głównych zasad zarządzania danymi
Pięć głównych zasad zarządzania danymi

Obecnie centralnym elementem każdej działalności biznesowej są dane. Firmy chcą z nich aktywnie korzystać bez względu na miejsce, w którym dane te są przechowywane. W przemówieniu inaugurującym konferencję Commvault GO 2016, Robert Hammer, prezes i dyrektor generalny firmy Commvault, przedstawił pięć podstawowych za...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Aktualności

Kradzieże danych nie zmieniają zachowań konsumentów - Raport

RSARSA, dział zabezpieczeń firmy EMC, przedstawił wyniki najnowszego badania, przeprowadzoego wspólnie z instytutem Ponemon, dotyczącego nastawienia konsumentów do bezpieczeństwa w Internecie. Nowy raport opisuje nastawienie konsumentów do zakupów w Internecie i bezpieczeństwa urządzeń mobilnych.


Blisko połowa respondentów padła ofiarą co najmniej jednego przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych. 45% osób stwierdziło, że nie mają pewności co do tego, czy wiedzą o wszystkich przypadkach kradzieży swoich prywatnych danych. Z drugiej strony wielu respondentów zdradziło zwiększone obawy o bezpieczeństwo danych, głównie z uwagi na coraz bardziej powszechne używanie urządzeń mobilnych i nieustanne doniesienia o kolejnych włamaniach. Jednakże pomimo tych większych obaw w wielu przypadkach nie wpłynęło to jednak na zmianę postaw konsumentów w kontekście bezpieczeństwa w Internecie.

Zakupy w Internecie (bezpieczne)
Chociaż w minionym roku byliśmy świadkami bardzo wielu przypadków naruszenia bezpieczeństwa danych w sklepach internetowych, konsumenci wykazują tendencję do częstszego wykazywania ryzykownych zachowań. Dodatkowo, przeważająca większość nie ma zamiaru by zmienić swoje dotychczasowe postępowanie, które mogłoby ograniczyć prawdopodobieństwo kradzieży ważnych danych. 48% respondentów przyznało się do robienia zakupów w Internecie co najmniej raz w tygodniu. Jakkolwiek konsumenci oczekują wysokiego poziomu zabezpieczeń wykorzystywanych w bankowości internetowej i systemach transakcji mobilnych, w przypadku sklepów internetowych ich oczekiwania w tej kwestii są zatrważająco niskie. Co więcej, 45% respondentów nie zmieniło i nie ma zamiaru zmienić swoich przyzwyczajeń dotyczących posługiwania się kartami debetowymi i kredytowymi w Internecie, chociaż w ostatnim czasie duża liczba osób padła ofiarą kradzieży danych.

Czy zabezpieczenia mobilne są słabym ogniwem?
Według Anti-Fraud Command Center firmy RSA, zajmującego się walką z oszustwami, w pierwszym półroczu 2014 r. 33% wszystkich transakcji bankowych zostało zainicjowanych na urządzeniach mobilnych (o 20% więcej niż w roku 2013 i aż o 67% więcej niż w roku 2012). Ponadto jedna czwarta transakcji związanych z oszustwami pochodzi z kanału mobilnego, co dowodzi zdecydowanego wzrostu intensywności wykorzystywania tego kanału przez oszustów. Spośród wszystkich działań podejmowanych w Internecie, które instytut Ponemon uwzględnił w badaniu, oczekiwania konsumentów co do bezpieczeństwa transakcji były najwyższe w przypadku płatności mobilnych. Jednocześnie 77% respondentów stwierdziło, że nie ufa zabezpieczeniom aplikacji mobilnych, a jedynie 35% powiedziało, że zawsze sprawdza, o jakie uprawnienia proszą pobierane aplikacje.

Uwierzytelnianie nowej generacji
W tej sytuacji nikogo nie powinien dziwić fakt, że niski stopień zaawansowania zabezpieczeń uwierzytelniania jest nadal dużym problemem w postrzeganiu konsumentów. 62% respondentów stwierdziło, że nie ufa serwisom WWW, które wymagają podania jedynie nazwy użytkownika i hasła. Chociaż 71% respondentów najbardziej obawia się wykradnięcia ich haseł w wyniku włamania, blisko jedna trzecia wszystkich osób objętych badaniem przyznała się do używania zaledwie jednego lub dwóch haseł do wszystkich swoich kont w Internecie. 69% przyznaje się do używania takiego samego hasła na więcej niż jednym urządzeniu lub serwisie WWW. Ponadto zaledwie 54% regularnie zmienia swoje hasła. Gdy zapytano konsumentów o preferowaną metodę uwierzytelniania, większość wskazała na tokeny programowe i biometrykę (głos lub odcisk palca) jako najlepsze zabezpieczenia ich cyfrowych tożsamości.

Raport opracowano na podstawie analizy odpowiedzi ponad 1000 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych.

Źródło: RSA