Citrix zaprezentował kolejny etap mobilnej strategii, w ramach której rola Software-Defined Workplace, miejsca pracy zdefiniowanego przez oprogramowanie, będzie kluczowym czynnikiem, wspomagającym tworzenie organizacji nakierowanych na mobilność. Trend „software-defined everything” (SDx), sprawia, że funkcja IT ewoluuje do roli strategicznego dostawcy usług firmowych desktopów, aplikacji i danych
Dzięki coraz szerszej dostępności sieci, rosnącej adaptacji rozwiązań bazujących na przetwarzaniu w chmurze, ludzie, ich stanowiska pracy, a co za tym idzie aplikacje jak i dane stają się coraz bardziej mobilne. Przenosząc kierunek SDx na całe miejsce pracy, Citrix pozwala dostosować IT do tego, w jaki sposób ludzie pracują i komunikują się między sobą wykorzystując różne urządzenia w dowolnie wybranym miejscu oraz uzyskują dostęp do danych, oparty na zabezpieczeniach kontekstowych. Dzięki temu zarówno proces komunikacji, aplikacje, usługi wsparcia, desktopy, infrastruktura sieciowa oraz serwery stają się strategicznymi, wirtualnymi narzędziami mobilności na usługach biznesu, niezależnie od rodzaju chmury lub infrastruktury, w której są osadzone. Nade wszystko, zdefiniowane przez oprogramowanie miejsce pracy przekształca tradycyjną fizyczną lokalizację oraz zasoby na w pełni cyfrową wirtualną przestrzeń, która jest tak samo funkcjonalna jak tradycyjne środowisko i zapewnia taki sam standard pracy dla użytkowników.
Miejsce pracy zdefiniowane przez oprogramowanie ma znaczący wpływ na elastyczność. Dla pracowników oznacza to wyższą produktywność i satysfakcję z pracy, co przekłada się na wyniki biznesowe. Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey Global Institute dowodzi, że optymalizacja miejsca pracy i zwiększenie możliwość współpracy dzięki rozwiązaniom opartym na oprogramowaniu o ok 20% pozwala - w perspektywie całego roku - na zaoszczędzenie blisko 200 godzin poświęcanych wcześniej na pracę. Korzyści w odniesieniu do miejsca pracy to jego szybsze dostosowanie do potrzeb nowo zatrudnionych osób, czy zmian personalnych wynikających z fuzji i przejęć. To także optymalizacja kapitału ludzkiego poprzez generowanie wyższego zaangażowania pracowników, poprawa gotowości organizacji do zapobiegania awariom i innym nieprzewidzianym zakłóceniom, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla wynikające z wykorzystania mniejszych przestrzeni biurowych, urządzeń czy ograniczenie kosztów związanych z dojazdami.
Citrix umożliwia klientom budowę, efektywną obsługę i zdalne wsparcie miejsc pracy zdefiniowanych poprzez oprogramowanie, przy pomocy szerokiej gamy aplikacji mobilnych i rozwiązań infrastrukturalnych, które są odpowiednio zintegrowane, zabezpieczone i charakteryzują się wysoką dostępnością. Główną osią wszystkich projektowanych przez Citrix rozwiązań są ludzie, inaczej wygląda to w przypadku konkurencyjnych technologii, które często są ze sobą luźno powiązane pod względem produktów przeznaczonych dla centrów danych i koncentrujących się na wirtualizacji określonych elementów takich jak fizyczne serwery, sieć czy pamięci masowe. Rozwiązania Citrix do wirtualizacji aplikacji i desktopów (VDI), zarządzania mobilnością, rozwiązania sieciowe oraz chmurowe pozwalają klientom na budowę miejsc pracy zdefiniowanych przez oprogramowanie i tym samym zmieniają sposób, w jaki usługi IT są dostarczane, zarządzane i wykorzystywane przez organizacje.
Źródło: Citrix